خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان در شورای شهر:

جهت دهی بودجه ورزشی شهرداری به سمت توزیع عادلانه امکانات در همه محلات است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۵۶

فراگیر بودن گستره فعالیتهای ورزشی، بها دادن به کرمانی‌های ورزشکار و منتفع شدن مردم کرمان از بودجه ورزشی شهرداری اصلیترین رویکرد شهرداری در جهت دهی سیاست‌های ورزشی شهرداری است.

شهردار کرمان گفت: فراگیر بودن گستره فعالیتهای ورزشی، بها دادن به کرمانی‌های ورزشکار و منتفع شدن مردم کرمان از بودجه ورزشی شهرداری اصلیترین رویکرد شهرداری در جهت دهی سیاست‌های ورزشی شهرداری است.

به گزارش ایلنا از کرمان سیف الهی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه تربیت بدنی متولی اصلی ورزش است، اظهارداشت: در برخی زمینه‌های خاص ورزشی که کمبودهایی احساس شده، شهرداری ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: توسعه ورزشهای همگانی، هدایت استعدادهای کودکان به سمت ورزش، توجه ویژه به ورزش بانوان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کمتر بهره‌مند جامعه از امکانات ورزشی، توزیع متناسب و عادلانه امکانات در همه محلات به منظور بهره گیری همه اقشار از آن‌ها، توجه به گروههای مختلف سنی و اجتماعی، پرهیز از ورود به ورزش قهرمانی، جهت دهی خدمات به سمت ورزش، ترویج ورزشهای محلی و بومی، حمایت از قهرمانان و ورزشکاران بومی، فرهنگسازی برای ورزش، مشارکت با دستگاه‌ها، دسترسی آسان به امکانات ورزشی و حمایت از امکانات و ظرفیت بخش خصوصی و توسعه ورزش محلات از جمله راهبردهای شهرداری در تخصیص بودجه ورزشی شهرداری بوده است.

منتخب شورای شهر کرمان با بیان سابقه گذشته شهرداری در حمایت از دو تیم فوتبال و هندبال، تیم داری حرفه‌ای شهرداری کرمان را امری اشتباه دانست و گفت: از آنجا کمبود بودجه شهرداری از محل پرداخت عوارض توسط شهروندان تامین می‌شود، شایسته نیست که این پول به جای مصرف در گسترش ورزش همگانی برای شهروندان در جهت برخی سوء استفاده‌های تیم داری حرفه‌ای و یا پرداخت هزینه‌های سنگین خرید بازیکنان خارجی مصرف شود.

سیف الهی حمایت شهرداری از قهرمانان رشته تیر و کمان، پاورلیفتینگ، نصب ۶۴۲ دستگاه بدنسازی در محلات مختلف شهر، راه اندازی و توسعه پیست موتور سواری به منظور توسعه این ورزش و هدایت هیجانات جوانان از خیابان‌ها به سمت محل‌های ورزشی، راه اندازی پیست کارتینگ، برگزاری چندین همایش پیاده روی و کوه گشت خانوادگی با هدف حضور جوانان و نوجوانان به همراه خانواده‌ها، احداثپارک بانوان، راه اندازی آکادمی فوتبال را نمونه‌ای از این رویکرد عنوان کرد.

شهردار کرمان افزود: خوشبختانه با پرهیز از پرداختن به تیم داری حرفه‌ای مسائل باشگاه شهرداری به گونه‌ای حل و فصل شده که با مشارکت همه مجموعه شهرداری و با مدیریتی دقیق از مباحثحاشیه‌ای و برخی سوء استفاده‌ها به شدت پرهیز شده است.

وی گفت: ما معتقدیم حرف اول در ورزش اخلاق و سلامت است که جامعه باید به دنبال ترویج آن باشد.

در ادامه این نشست رییس شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به اینکه در دوره مدیریت مهندس سیف الهی در زمینه گسترش ورزش در شهر و توسعه امکانات و فضاهای ورزشی کارهای شایسته‌ای صورت پذیرفته، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پرداختن به ورزش می‌تواند از بسیاری معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری کند، شورای شهر در دوره گذشته و حال توجه خاصی به توسعه ورزش همگانی، محلات و بانوان دارد.

سید مرتضی حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان نیز در این نشست، فعالیت‌های عمرانی شهرداری کرمان در جهت توسعه و ورزش را دارای ۸ سرفصل دانست و گفت: توسعه و تجهیز مجموعه ورزشی شهدای شهرداری، احداثورزشگاه و پارک بانوان، احداثبیش از ۱۲ زمین کوچک محله‌ای در برخی محلات شامل سلسبیل، پارک بهشت، الغدیر، شوروییه، پارک نماز، بلوار ۲۲ بهمن و… پروژه‌های مشارکتی شامل احداثزمین پینت بال جنگل قائم و پارک باهنر، پیست دوچرخه سواری بلوار ۲۲ بهمن، شهربازی سرپوشیده پارک مادر، پسیت اسکی، زمین تنیس خاکی پارک باهنر، زمین مینی گلف و سالن‌های چند منظوره، احداثپیست موتور چهارچرخ و والیبال و فوتبال ساحلی و سالن تیراندازی و پیست دوچرخه سواری در جنگل قائم برخی از اقدامات شهرداری در زمینه توزیع عادلانه امکانات و فضاهای ورزشی در محلات است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری افزود: احداثزمین چمن مصنوعی خیابانهای مدیریت، باقدرت شمالی، مطهری، پارک ایرانیان و بلوار ۲۲ بهمن، نصب ۶۳۴ عدد دستگاه تندرستی، نصب ۱۰۰ عدد میز تنیس، ۱۰ عدد دستگاه فوتبال دستی و ۵۰ عدد میز شطرنج از اقدامات دیگر شهرداری در امر ورزش بوده است.

وی همچنین از برگزاری ۸ همایش پیاده وری، ۳ کوه گشت خانوادگی، مسابقات دو بزرگسالان، همایش تیراندازی، حمایت و راه اندازی ۱۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی، جشن بادکنک‌ها، برگزاری مسابقات فوتسال محلات، ایروبیک، برگزاری جشنواره پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و نوه‌ها، برگزاری مسابقات موتورسواری کشوری و استانی به عنوان برخی برنامه‌های فرهنگی، ورزشی در سال گذشته خبر داد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان برگزاری المپیاد ورزشی محلات در ۱۰ رشته، راه اندازی خانه ورزش و سلامت در زیر مجموعه سرای محلات، تجهیز برخی مدارس به منظور استفاده بانوان از فضای مدارس و دستگاه‌های بدنسازی، استعدادیابی در آکادمی فوتبال و برگزاری جشنواره ورزش بانوان، کوه گشت خانوادگی، جشنواره ورزشی خانوادگی، همایش شطرنج، جشن آدینه و راه اندازی ۲۰ ایستگاه دیگر ورزش صبحگاهی تا پایان سال، همایش اسکیت سوران و دوچرخه سواران را از جمله برنامه‌های شهرداری کرمان تا پایان سال جاری عنوان کرد.

وی از احداث۲ قطعه چمن مصنوعی، ۱۰ قطعه چمن بازی‌های محله‌ای و ساخت پارک بانوان در محله توکل آباد به عنوان فعالیت‌های عمرانی شهرداری در سال جاری خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز