خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی بم خبر داد:

دستگیری عاملان برداشت ۷۰۰ میلیونی از حساب شهروندان

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۶۱

فرمانده انتظامی بم از دستگیری عاملان برداشت غیرمجاز ۷۰۰ میلیون ریالی از حساب شهروندان مناطق شرق استان خبر داد.

فرمانده انتظامی بم از دستگیری عاملان برداشت غیرمجاز ۷۰۰ میلیون ریالی از حساب شهروندان مناطق شرق استان خبر داد.
به گزارش ایلنا از کرمان سرهنگ «هادی ثمره» با اعلام این خبر گفت: دو کلاهبردار که با انواع روش‌های جعل، سوء استفاده و کلاهبرداری، از حساب‌های شهروندان مناطق شرق استان مبالغ زیادی برداشت کرده بودند از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.
وی در این خصوص بیان داشت: طی ماه گذشته چند نفر از اهالی بم، نرماشیر و فهرج با مراجعه به پلیس فتا این شهروندان از کاهش موجودی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی خود گزارش دادند و از اغفال شدن توسط افراد سودجو شکایت طرح کردند.
وی افزود: با توجه به رقم بالای برداشت‌های غیر مجاز بررسی این مورد در دستور کار پلیس قرار گرفت و تحقیقات کار‌شناسان این پلیس با بررسی شماره حساب‌ها و اخذ استعلام از برخی موسسات مالی آغاز شد.
فرمانده انتظامی بم ادامه داد: با بررسی پرینت حساب‌ها مشخص شد نحوه برداشت از حساب‌های شاکیان با یکدیگر مشابه است و فرد یا افراد فرصت طلب با استفاده از حساب‌های جعلی، استفاده از درگاه‌های مجازی پرداخت، vpn و فیلترشکن اقدام به برداشت و انتقال وجه کرده‌اند.
سرهنگ «ثمره» با اشاره به عملیات هوشمندانه ماموران پلیس فتا تصریح کرد: با پی جویی‌های کار‌شناسان فضای مجازی و انجام تحقیقاتی، ۶ نفر که در این رابطه از هویت، مشخصات و شماره حسابشان سو استفاده شده بود شناسایی شدند و در جهت تکمیل تحقیقات مورد بازجویی قرار گرفتند.
این مسئول انتظامی بیان داشت: بر اساس اطلاعات کسب شده و انجام اقدامات مهندسی سایبری مشخص شد دو نفر در اغفال شهروندان و طرح ریزی این برداشت‌ها نقش داشته‌اند که این دو پس از یکسری اقدامات پلیسی در شهرستان همجوار شناسایی و در عملیاتی دستگیر شدند.
وی با اشاره به کشف ۷کیس رایانه، تعدادی تبلت و گوشی تلفن همراه در مخفیگاه آنان خاطرنشان کرد: گردش مالی این مجرمین فضای مجازی رقمی نزدیک به هفتصد میلیون ریال بوده و تا کنون ۲۱۳ میلیون ریال وجه در رابطه با هفت فقره پرونده برداشت غیرمجاز برای پلیس محرز گشته و تحقیقات جهت عودت دیگر مبالغ نیز ادامه دارد.
فرمانده انتظامی بم با اشاره به سهل انگاری و کم توجهی‌هایی که فرصت و زمینه جرم را برای این مجرمین فراهم ساخته تاکید کرد: در جهت پیشگیری از چنین جرائمی لازم است شهروندان هنگام استفاده از خود‌پرداز رمز و دیگر اطلاعات حساب خود را دور از دید دیگران وارد کنند و جهت انجام خرید و دیگر امور بانکی از یادداشت رمز روی کارت و ارائه رمز و دیگر اطلاعات حساب به افراد مشکوک پرهیز نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز