خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان:

کارگران باید به حقوق خود مطلع باشند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۴۷

تمام حقوق کارگران در قانون کار و مقررات مرتبط مقرر شده است که از جمله این حقوق به آموزش حین کار، بیمه، بهداشت جسم و روان، اصول حفاظتی و ایمنی می‌توان اشاره کرد.

کرمان - ایلنا: دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان در جمع مدیران و مسئولین معادن کوهبنان گفت: ضمن حمایت قضایی از کار تولیدی و صنعتی و حمایت از سرمایه گذاران این حوزه، با تخلفات در این راستا برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از کرمان حسن سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه رعایت نکردن اصول و مقررات منجر به ایراد صدمه به جان و فوت افراد می‌شود، گفت: حفظ جان افراد مهم‌تر از همه چیز است.

وی اظهار داشت: تمام حقوق کارگران در قانون کار و مقررات مرتبط مقرر شده است که از جمله این حقوق به آموزش حین کار، بیمه، بهداشت جسم و روان، اصول حفاظتی و ایمنی می‌توان اشاره کرد.

دادستان کوهبنان گفت: لازم است که اولاً کارگران به حقوق خود مطلع باشند و کارفرمایان هم به تکلیف خود در این خصوص آگاه و عمل نمایند.

وی در ادامه تاکید کرد: هرگاه از اجرای این تکالیف تخلف شود ابزار قانونی برای برخورد از جمله: تعطیلی کارگاه، جریمه جزای نقدی برای متخلفین در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اگر این تخلفات منجر به وقوع جرم یعنی صدمه بدنی غیر عمدی و فوت افراد شود مجازات حبس در نظر گرفته شده است، گفت: درصورت وقوع چنین جرائمی دستور بازداشت افراد مقصر صادر خواهد شد و از دادگاه مجازات حبس تا سه سال طبق ماده ۶۱۶ قانون مجازات، تقاضا می‌شود.

سلطانی در پایان گفت: لازم است کلیه مدیران و مسئولین معدن با مطالعه قوانین از تکالیف قانونی خود مطلع شوند و همچنین از حقوق قانونی کارگران نیز آگاه و برای تامین آن اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز