خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان:

سال ۹۳ بهار رونق بافت قدیم کرمان خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۵۲۲

نخستین سیاست کاری شهرداری کرمان در اولویت بندی پروژه های شهری، رونق بافت قدیم و زیبا سازی منظر شهری است

کرمان - ایلنا: شهردار کرمان نشست عمومی شورای شهر کرمان گفت: با حمایت شورای محترم بودجه ۲۳۵ میلیارد تومانی شهرداری کرمان با ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به تصویب اعضای محترم شورا رسید.

به گزارش ایلنا از کرمان سیف الهی به بیان اقدامات شهرداری در دوره گذشته شهرداری اظهار داشت: در دوره قبل مدیریتی اینجانب بسیاری از اقدامات شهرداری ماهیت زیرساختی و سخت افزاری در شهر داشت که در این دوره رویکرد و جهت به سمت نما سازی و زیبا سازی منظر شهری است.

وی به مثلثکاری شورا، شهرداری و میراثفرهنگی در زمینه احیاء بافت تاریخی شهر کرمان اشاره کرد و گفت: با حمایت همه جانبه استاندار محترم و تعامل بسیار مثبت همکاران میراثفرهنگی، بسته سیاستی احیای بافت قدیم تهیه شده است و در سال آینده در کرمان اجرایی خواهد شد.

منتخب شورای شهر کرمان گفت: سال آینده بهار بافت قدیم شهر کرمان خواهد بود، چرا که توسعه و رونق بافت قدیم به دنبال سیاست هایی که مطلوبیت را در آن بالا ببرد، اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان داشت: با تعامل میراث، شورا و شهرداری به دنبال ایجاد زیرساخت هایی برای رونق بافت قدیم هستیم تا در آن مطلوبیت لازم اتفاق افتد به این معنی که مثلاً میدان شهداء و میدان توحید ساماندهی شوند. قطعاً پس از ساماندهی، مغازه داران و سرمایه گذاران خود پیشگام حضور در آن خواهند شد.

شهردار کرمان توجه همه جانبه به کرمان بعنوان پیشانی استان را بسیار ضروری دانست، چرا که هر سرمایه گذاری هم که بخواهد در یکی از شهرستانها اقدامی انجام دهد ابتدا از کرمان گذر خواهد کرد.

وی ایجاد امید در بین شهروندان کرمانی را وظیفه همه مدیران استان دانست و گفت: خوشبختانه با عنایتی که استاندار محترم به وضعیت شهر کرمان دارند بارقه های آن به روشنی به چشم می خورد.

شهردار کرمان، جلوگیری از توسعه بی رویه شهر، جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی و ساماندهی آن، ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری و پرداختن به نماهای شهری را از مهمترین سیاست های کاری مدیران استانی و شهری در این دوره جدید مدیریتی عنوان کرد.

مهندس سیف الهی همچنین به جلسات منظمی که با حضور استاندار محترم و کلیه مدیران در خصوص مسائل شهری برگزار شده است اشاره کرد و گفت: بحثبسیار مهم کمربند حاشیه سبز کرمان که حدود ۷۰ کیلومتر با عرض حداکثر ۵۰۰ متر است به نتیجه رسیده و دستور کاشت درختان آن با همکاری همه دستگاههای اجرایی استان و به کارگیری امکانات آنها از جمله، لدر گریدر، صادر گردیده است.

وی این اتفاق را اتفاقی بسیار مبارک برای شهر کرمان بیان کرد و گفت: بحثساماندهی میدان شهداء، بحثساخت قطار شهری و حضور سرمایه گذاران مالزی در کرمان موضوع راه اندازی موزه شهر کرمان با همکاری میراثو اختصاص یک بنای تاریخی برای این موضوع، راه اندازی موزه ورزشی برای باستانی کارهای کرمان، احیاء دو مرکز محله با همکاری شهرداری و میراث، بدنه سازی خیابان شریعتی از جمله مباحثی بوده که در این جلسات مطرح شده و پیگیری اجرای آنها در دستور کار قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز