خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمان تاکید کرد:

حمایت همه جانبه از فعالیت‌های آموزشی و المپیادی دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۸۶

جلسه راهبردی حمایت از فعالیت‌های آموزشی و آماده سازی دانش آموزان مستعد جهت حضور در المپیادهای علمی در فرمانداری کرمان برگزار شد.

جلسه راهبردی حمایت از فعالیت‌های آموزشی و آماده سازی دانش آموزان مستعد جهت حضور در المپیادهای علمی در فرمانداری کرمان برگزار شد.
به گزارش ایلنا از کرمان بهنام سعیدی ضمن اعلام آمادگی به منظور حمایت همه جانبه از فعالیتهای آموزشی المپیادی اعلام کرد: با تمام توان حامی طرح‌های کار‌شناسی شده و برنامه‌های پیش بینی شده به منظور ارتقاء سطح علمی دانش آموزان مستعد و شرکت کنندگان در آزمون‌های المپیاد هستیم.
وی راه اندازی یک پایگاه مطالعاتی ویژه نخبگان و دانش آموزان المپیادی را ضروری دانست و افزود: وجود چنین پایگاهی از پراکنده کاری و کارهای مقطعی جلوگیری و امکان برنامه ریزی متمرکز و مناسب‌تر را فراهم خواهد آورد.
سعیدی خاطر نشان کرد: در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز جهت راه اندازی این مرکز، فرمانداری کرمان حداکثر همت خود را به کار خواهد گرفت تا طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
فرماندار کرمان بر تشکل کمیته‌های تخصصی مرکب از کار‌شناسان نواحی آموزش و پرورش شهرستان تاکید و اذعان داشت: فعالیت این کمیته باید تلاش در جهت برنامه ریزی صحیح و ارائه راهکارهای عملی در زمینه نخبه پروری و آموزش دانش آموزان مستعد به منظور شرکت در المپیادهای علمی باشد.
وی خواستار استعدادیابی دانش آموزان تیزهوش در مناطق محروم شد و افزود: باید روی محصلین مناطق محروم که از استعداد بالایی برخوردارند سرمایه گذاری کرد و امکانات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار داد.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمان از اختصاص مبلغ ۴۰۰۰ میلیون ریال به منظور تجهیز مدارس شهرستان کرمان خبر داد و اظهار امیدواری کرد برای سال آینده نیز در این زمینه اعتبار گذاشته خواهد شد.
وی گفت هزینه برگزاری برخی کلاسهای آموزشی برای داوطلبین شرکت در المپیادهای علمی بالاست که باید با همکاری آموزش و پرورش و اولیاء دانش آموزان تامین شود.
امامدادی کار‌شناس مدارس سمپاد نیز ضمن ارائه آماری از تعداد دانش آموزان شرکت کننده در المپیادهای کشوری، کرمان را شایسته جایگاه بالاتری در این رتبه بندی دانست و افزود: استعداد، هوش و تلاش دانش آموزان کرمانی حضور تعداد بیشتری از دانش آموزان را در رقابتهای علمی و المپیادی می‌طلبد.
وی المپیاد را بهانه‌ای برای نخبه پروری و استعدادیابی دانست و خاطرنشان کرد بحثالمپیاد در کرمان باید قبل از ورود به دبیرستان مورد توجه قرار گیرد و سرمایه گذاری‌ها از مقاطع پایین‌تر باید آغاز شود.
امدادی ضمن برشمردن مشکلات کرمان در خصوص شرکت در المپیاد‌ها گفت: از جمله مهم‌ترین مسایلی که سبب حضور کمتر دانش آموزان کرمانی در المپیاد‌ها می‌شود بالابودن هزینه برخی کلاس‌ها و کم بودن اساتید خبره در این زمینه است.
وی استقبال ضعیف والدین از شرکت فرزندانشان در این رقابت علمی را مشکل دیگری دانست و عنوان کرد: متاسفانه اطلاعات کم والدین سبب عدم استقبال آن‌ها از این رقابت علمی و در نتیجه کم شدن تعداد دانش آموزان المپیادی کرمان می‌شود.
وی نقش صدا و سیما و اطلاع رسانی و آموزش بیشتر در این زمینه را مهم خواند و خواستار همکاری بیشتر این سازمان با فعالیتهای علمی و المپیادی استان شد.
ملکی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان نیز یکی از دلایل عدم استقبال دانش آموزان از المپیاد‌ها را نگرانی از کنکور و دروس پیش دانشگاهی عنوان کرد و اظهار داشت: باید با آموزش صحیح این نگرانی و شبهه را برطرف نمود همچنین ضمن سرمایه گذاری در مدارس سمپاد به سایر مدارس نیز توجه بیشتری شود.
وی بهترین مدرسین کلاسهای آمادگی برای المپیاد را برگزیدگان سال‌های قبل معرفی کرد.
زنگی آبادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان هم المپیاد را یک نماد دانست نه یک هدف و خاطرنشان کرد: باید به صورت ریشه‌ای تربیت مدرسین المپیادی را پیگیری نمود تا نیاز به استفاده از مدرسین پروازی و خارج از استان کمتر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز