خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان خبر داد:

سرمایه گذاری بیش از ۲۲۲ میلیارد ریال در شبکه های توزیع کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۸۴

تنها در شهرستان کهنوج بیش از ۱۷ میلیارد ریال پروژه در دهه مبارک فجر سال ۹۲ به بهره برداری رسیده است که طرح‌های عمرانی، طرح‌های داخلی و برق رسانی به روستاهای فاقد برق این شهرستان را شامل می‌شود.

کرمان - ایلنا: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان به مناسبت دهه فجر سال ۹۲ از سرمایه گذاری بیش از ۲۲۲ میلیارد ریال در شبکه‌های توزیع جنوب استان کرمان از ابتدای سال ۹۲ خبر داد.
به گزارش ایلنا از کرمان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان گفت: تنها در شهرستان کهنوج بیش از ۱۷ میلیارد ریال پروژه در دهه مبارک فجر سال ۹۲ به بهره برداری رسیده است که طرح‌های عمرانی، طرح‌های داخلی و برق رسانی به روستاهای فاقد برق این شهرستان را شامل می‌شود.

مهدوی نیا با ذکر این خبر افزود: در ۷ شهرستان جنوبی استان ن برای بهره برداری از طرح‌های احداثشبکه، فتوولتائیک، مسکن مهر، توسعه، اصلاح روشنایی معابر و چاههای کشاورزی، مجموع سرمایه گذاری انجام شده ۱۳۶میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال است و با احتساب سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش‌های مذکور در سایر مناطق و شهرستانهای تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، رقم نهایی مجموع سرمایه گذاری ۲۲۲میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال گزارش شده است.

وی تصریح نمود: بر این اساس بخش قابل توجهی از طرح‌های بهره برداری رسیده در شهرستان کهنوج، برق رسانی، رفع افت ولتاژ و توسعه شبکه‌های روستایی بوده که از نیازهای اساسی ساکنان این شهرستان است.

وی اشاره نمود شرکت توزیع نیروی برق جنوب در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر نیز ۳۳ روستای فاقد برق از محل اعتبارات بند ۶۹ برق رسانی انجام شده است و در مجموع ۴۲ میلیارد ریال از اعتبار نیز از محل بند ۶۹ بودجه کشور به این دو شهرستان اختصاص یافته است.

وی گفت: بهره برداری از ۱۵ طرح نصب پانلهای فتولتائیک با اعتبار ده میلیارد ریال، ۱۱ طرح بازسازی روستایی با بیش از یک میلیارد ریال و ۱۸ طرح روشنایی معابر روستایی نیز در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر، بخش دیگری از تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان است. وی در ادامه به بحثاستفاده از انژی‌های نو توسط شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان پرداخت وگفت که استفاده از انرژی خورشید برای تولید برق شهری و روستایی طی سال‌های اخیر در دستور کار بسیاری از مسئولان استان‌های مختلف کشور قرار گرفته که استان کرمان از آن جمله است، به‌طوری که حدود ۱۲ روستا در مناطق دوردست و صعب‌العبور این استان، اکنون برق و روشنایی مورد نیاز خود را از این طریق تامین می‌کنند و روستا‌ها و مدارس زیادی نیز در نوبت استفاده از این انرژی پاک و ارزان‌قیمت هستند.

مهدوی نیا اظهار داشت: بر این اساس شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان تاکنون عملیات برق رسانی به ۱۲ روستا از طریق انرژی خورشیدی را با نصب ۱۲۲ پنل خورشیدی یک کیلوواتی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به انجام رسانده است. وی با اشاره به اینکه اگر قرار بود به این ۱۲ روستا با شبکه سراسری برق رسانی شود، به دلیل صعب العبور بودن روستا‌ها، بالغ بر شش میلیارد تومان هزینه در بر داشت، تصریح می‌کند: این پنل‌ها تا سه روز قابلیت ذخیره سازی انرژی دارد و برق پایداری را برای مردم فراهم می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز