خبرگزاری کار ایران

آخرین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی کرمان+ اسامی تمامی مجروحان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۰۷۱

در حادثه انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۹۵ نفر به شهادت رسیدند. این حادثه تاکنون ۲۱۱ مصدوم بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی دو انفجار تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، ۹۵ نفر از هموطنان به شهادت رسیدند و ۲۱۱ هموطن نیز دچار مصدومیت شدند.

اعلام اسامی تمامی مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان 

 اسامی مجروحان حادثه تروریستی در کرمان به شرح زیر است:

آخرین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی کرمان+ اسامی تمامی مجروحان

آخرین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی کرمان+ اسامی تمامی مجروحان

آخرین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی کرمان+ اسامی تمامی مجروحان

آخرین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی کرمان+ اسامی تمامی مجروحان

آخرین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی کرمان+ اسامی تمامی مجروحان

آخرین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی کرمان+ اسامی تمامی مجروحان

 

 رضا فلاح گفت: تیم‌های امدادی و واکنش سریع هلال احمر کرمان برای خدمت‌رسانی به زائران در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مسیر زائران گلزار شهدای استان مستقر و در حال امدادرسانی بودند که حادثه انفجار امروز رخ داد.

فلاح افزود: بنابر اطلاعات دریافتی، مکرمه حسینی از اعضای امدادگر جوان این جمعیت در صحنه حادثه و در حین امدادرسانی به شهادت رسیده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان، دو امدادگر دیگر این جمعیت نیز در حادثه تروریستی عصر امروز مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت سلامت آن‌ها متعاقباً اعلام می‌شود.

شهادت امدادگر دوم هلال‌احمر

به گفته فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ علیرضا سعادت حسینی، یکی دیگر از امدادگران هلال‌احمر در پایگاه امداد کوهستان استان که امروز در صحنه حادثه تروریستی کرمان در حال امدادرسانی به مجروحان حادثه بود نیز بر اثر شدت جراحات وارده در حادثه انفجار دوم، به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

بازدید فرمانده فراجا از محل حادثه تروریستی کرمان

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به کرمان که در پی حادثه تروریستی در چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان انجام شد، به محل حادثه رفت و از این محل بازدید کرد.

در این بازدید، سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی استام کرمان نیز حضور داشت و آثار و شواهد موجود در محل از سوی رئیس پلیس کشور مورد بازدید و بازرسی فنی قرار گرفت.

رادان همچنین از محل شهادت سه مامور پلیس در این حادثه تروریستی نیز بازدید کرد.

توضیحات رییس اورژانس کرمان درباره آمار شهدا و مصدومان

محمد صابری رییس اورژانس کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان و کشته شدگان حادثه تروریستی عصر امروز در کرمان گفت: در این حادثه تاکنون ۲۱۱ نفر مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه ۹۵ در این حادثه شهید شده‌اند درباره کاهش آمار شهدای این حادثه گفت: در این حادثه ۹۵ نفر در مجموع کشته شده‌اند البته پیش از این ۱۰۳ نفر آمار کشته شدگان اعلام شده بود و علت آن این است که ۸ نفر از کشته‌شدگان در یکی از مراکز درمانی و انتقال به پزشکی قانونی دو بار شمارش شده بودند به همین دلیل این اشتباه در اعلام آمار کشته‌شدگان صورت گرفته بود.

ارسال گروه خونی O منفی به کرمان

بشیر حاجی بیگی از دستور آماده‌باش وزیر بهداشت به تمامی مراکز انتقال خون سراسر کشور خبرداد و گفت:‌ مراکز در حال ارسال گروه خونی O منفی برای مداوای مجروحان حادثه تروریستی کرمان هستند. در حال حاضر از استان‌های خراسان جنوبی، فارس، تهران، اصفهان و یزد در حال ارسال گروه های خونی O  منفی و O مثبت به استان کرمان هستیم.

وی افزود: سی واحد گروه خونی O منفی و ۱۰۰ واحد خون O مثبت توسط هواپیما از تهران به استان کرمان ارسال شده است.

حاجی بیگی افزود: استان های البرز، قزوین، قم، تهران و سمنان اعلام آمادگی کرده اند که گروه های مورد نیاز خونی را به تهران ارسال تا از طریق هواپیما برای مداوای مجروحان ارسال شود.

به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون با توجه به اینکه سه تا چهار درصد از افراد جامعه دارای گروه های خونی O منفی هستند لذا تقاضا برای این گروه خونی بیشتر است.

تعیین هویت شهدا پس از انتقال پیکرها به مرکز پزشکی قانونی کرمان

حامد نائیجی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع حادثه تروریستی در کرمان گفت: طبق روال همیشه در حوادث مشابه درپی انفجار تروریستی عصر امروز در مسیر گلزاری شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروحیت شماری از هموطنان عزیزمان شد، مرکز پزشکی قانونی استان کرمان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

وی ادامه داد: چنانچه نیاز به همکاری مراکز پزشکی قانونی استان های معین باشد از ظرفیت این مراکز نیز استفاده خواهد شد. 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پس از انتقال پیکر شهدا به مرکز پزشکی قانونی کرمان اقدامات برای شناسایی و تعیین هویت انجام خواهد شد و چنانچه نیاز باشد آزمایشات تکمیلی درخصوص DNA نیز انجام خواهد شد.

شهادت ۳ افسر پلیس در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فراجا، سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس شامگاه چهارشنبه (۱۳ دی ۱۴۰۲) درباره شهدای فراجا در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان توضیح داد: ۳ تن از افسران پلیس در حین خدمت‌رسانی به مردم در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند.

اسامی ۴۳ مصدوم حادثه تروریستی کرمان

سازمان اورژانس کشور اسامی ۴۳ تن از مصدومان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد. از میان این ۴۳ مصدوم تاکنون پنج تن از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند. همچنین اورژانس علت بستری شدن برخی از این افراد را نیز اعلام کرده است.

آخرین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی کرمان+ اسامی تمامی مجروحان

آخرین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی کرمان+ اسامی تمامی مجروحان

فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیئت دولت فردا  - پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ - را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

هموطنان برای اهدای خون گروه O منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

 بشیر حاجی بیگی با تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان و زائرین مزار سردار دل‌ها در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان گفت: تمام تمهیدات لازم برای تامین خون مورد نیاز مجروحین این حادثه تروریستی، دیده شده است و همکاران ما در انتقال خون استان کرمان، با تمام توان در خدمت این عزیزان هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون تصریح کرد: در صورت نیاز به خون و فرآورده های خونی بیشتر، این کار از طریق شبکه ملی خونرسانی در سریعترین زمان اتفاق خواهد افتاد و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

حاجی بیگی ادامه داد: با توجه به اینکه در حوادث غیر مترقبه، مصرف خون گروه O منفی بالا می‌رود لذا از هموطنان به ویژه در استان‌های همجوار کرمان دعوت می‌شود برای اهدای خون از گروه O منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

افزایش مصدومان به ۱۸۸ نفر

محمد صابری رئیس اورژانس کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان و کشته شدگان این حادثه گفت: تاکنون ۱۰۳ نفر کشته و ۱۸۸ نفر مصدوم شده‌اند. حال برخی از مجروحان این حادثه تروریستی وخیم گزارش شده است.

وی با اشاره به شایعات در فضای مجازی مبنی بر کمبود نیرو و تجهیزات درمانی در کرمان گفت: این شایعات صحت ندارد و همه امکانات و متخصصان در کرمان حضور دارند، فقط باید برخی از مجروحان به مراکز درمانی دیگر منتقل شوند و با توجه به انتقال بین بیمارستانی مجروحان از مردم تقاضا داریم از ایجاد ترافیک در اطراف بیمارستان‌ها خودداری کنند.

آرامش کامل در کرمان برقرار است

احمد وحیدی درباره حادثه تروریستی کرمان گفت: ساعت 15 اولین انفجار اتفاق افتاد و وقتی که مردم و سایر زائران به کمک مصدومان می‌آیند و جمع می‌شوند انفجار دوم اتفاق می‌افتد که حدود 15:20 بوده است و عمده شهدا و مصدومان در انفجار دوم دچار حادثه می‌شوند با حضور امدادگران هلال احمر و اورژانس مصدومان به بیمارستان منتقل می‌شوند.

وزیر کشور تاکید کرد: وضعیت شهر کرمان عادی است و آرامش کامل برقرار است.

او خاطرنشان کرد: توطئه جدید و حادثه تروریستی که امروز اتفاق افتاد، ادامه همان توطئه‌هایی است که به دنبال آن بودند و تلاش‌های زیادی داشتند که این توطئه‌ها با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی مورد هدف قرار گرفت و جمعی دستگیر و کشته شدند و این دو مورد از خیل بسیار زیاد توطئه‌هایی است که تلاش کردند و ناموفق بودند که حادثه امروز پاسخ کوبنده دستگاه‌های امنیتی انتظامی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: این عمل بزدلانه علیه کسانی بود که می‌خواستند راه اسطوره مقاومت خود را گرامی بدارند که این اسطوره نماد قدرت ملی بود. آنها نمی‌پسندند که سیلی از محور مقاومت بخوردند و در مواجهه با ضرباتی  که دریافت می‌کنند علیه کودکان و زنانی اقدام می‌کنند که هیچ گناهی نداشتند، جز عشق به شهید سلیمانی.

او تصریح کرد: طبیعتا همه چیز در کنترل است. نیروهای انتظامی و امنیتی ما هوشیار هستند و سیلی محکمی به کسانی که چنین جنایتی را مرتکب شده‌اند، خواهند زد. ملت ما هوشیار و بیدار با قامت استوار ایستاده است و کارها در کنترل است و دستگاه‌های امدادرسان و همه در حال خدمت‌رسانی هستند. دستگاه‌های امنیتی در منطقه هستند و نگرانی وجود ندارد.

وی درباره عامل انفجار گفت: این موضوع در حال بررسی است. اطلاعاتی داریم که وقتی قطعی شد، درباره آنها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. به شایعات توجه نشود. دشمن تلاش می‌کند که عملیات روانی ایجاد کند و اطلاعات لازم از طریق مقامات مسئول به اطلاع مردم خواهد رسید.

شمار شهدا به ۱۰۳ نفر رسید

محمد صابری، رییس اورژانس کشور درباره آخرین آمار مجرومان و کشته شدگان دو حادثه تروریستی در کرمان گفت: تاکنون 103 نفر شهید شده‌اند و آمار مجروحان این حادثه به 141 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه از آمار مصدومان کاهش و به آمار جان باختگان اضافه شده است.

امدادگر خانم هلال‌احمر به شهادت رسید

رضا فلاح، مدیرعامل هلال احمر کرمان گفت: در حادثه انفجار گلزار شهداى کرمان، ٣ نیروى هلال احمر دچار مصدومیت شدید شدند که متأسفانه یک نفر خانم از امدادگران هلال احمر کرمان به شهادت رسید.

افزایش آمار شهدا به ۷۳ نفر

بابک یکتاپرست، رییس مرکز اطلاع‌رسانی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار انفجار تروریستی در کرمان گفت: 73 شهید، 170 مصدوم، و 243 آسیب دیده در این حادثه گزارش شده است.

مصدومیت ٣ امدادگر

 رضا فلاح، مدیرعامل هلال احمر کرمان اعلام کرد: به دنبال حادثه انفجار در گلزار شهداى کرمان متأسفانه ٣ امدادگر این جمعیت دچار مصدومیت و جهت ادامه روند درمان به بیمارستان انتقال داده شدند.

تاکنون جان باختن ۲۵ نفر از هموطنان تایید شده است

محمد صابری، رییس اورژانس کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: تاکنون جان باختن ۲۵ نفر از هموطنان در این حادثه تایید شده است.

وی ادامه داد: ۴۵ مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شده‌است.

آماده‌باش همه پایگاه‌های امدادی کرمان

رضا فلاح، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گفت: به دنبال حادثه انفجار در محل گلزار شهدای کرمان، بلافاصله نیرو‌های امدادی در محل حادثه حضور پیدا کردند. تاکنون به بیش از ۶۰ نفر امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه ۱۵ نفر تاکنون شهید شدند.

به گفته فلاح همه پایگاه‌های امدادی کرمان در حالت آماده باش هستند.

ورود آمبولانس‌های هلال احمر به مسیر منتهی به گلزار شهدا

 تمامى تیم هاى امدادى و واکنش سریع هلال احمر کرمان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

محمد صابری رییس اورژانس کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: برای پوشش این مراسم 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس از قبل در محل پیش‌بینی شده بود که با توجه به وقوع این حادثه این اتوبوس آمبولانس‌ها در حال امدادرسانی و انتقال مصدومان هستند.

به گفته وی امدادرسانی توسط نیروهای اورژانس در حال انجام است.

محمد صابری رییس اورژانس کرمان به ایلنا گفت: در نتیجه انفجار امروز دست‌کم ۲۰ تن جان خود را از دست دادند و 40 نفر نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند.

جعفر معیاد فر رییس اورژانس کشور نیز گفت: بیمارستان‌ها در حال آماده باش هستند و به پزشکان فراخوان داده شده‌ و آمبولانس‌ها از شهرهای همجوار فعال شده‌اند.

در حال تخلیه زخمی‌ها و مصدومان هستیم

رضا فلاح مدیرعامل هلال احمر استان کرمان نیز با اشاره به انفجار در نزدیکی محل گلزار شهدای کرمان گفت: صدای مهیبی علیرغم رعایت همه موضوعات امنیتی و ایمنی شنیده شده است.

وی ادامه داد: در طول مسیر گلزار شهدای کرمان صدای مهیب به گوش رسید. تیم کوهستان و تیم واکنش سریع در منطقه حضور داشتند و در حال تخلیه زخمی‌ها و مصدومان هستند. موج جمعیت بالا و کار بسیار سخت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: تاکنون جمعیت هلال احمر ۵۰ مصدوم را از محل حادثه انتقال داده است.

دومین صدای مهیب در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد

 لحظاتی بعد از شنیده شدن صدای انفجار  اول، صدای انفجار دیگری در مسیر گلزار شهدای کرمان شنیده شد.

هنوز دلیل حادثه ها مشخص نیست و نیروهای امنیتی و انتظامی در حال متفرق کردن مردم از محل این انفجار هستند.

‌سعید شعرباف، شهردار کرمان گفت: دو انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مزار شهدای گمنام رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز