خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان:

مراکز کاریابی غیردولتی نقش مؤثری در اجرای سیاست‌های بازار کار استان دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۶۱

مراکز کاریابی غیر دولتی در راستای کوچک سازی دولت و با هدف ارائه مشاوره شغلی به کارجویان و کارآفرینان به بخش خصوصی واگذار شده اند است و یکی از مهم‌ترین وظایف کاریابی‌های غیر دولتی و مراکز اطلاع رسانی و مشاوره کارآفرینی تحلیل بازار کار و ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه اشتغال است.

حسن رحمانی در گردهمایی مسؤلان و نمایندگان مراکز کاریابی غیردولتی و همچنین مراکز اطلاع رسانی و مشاوره کارآفرینی استان کرمان با بیان اینکه رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت کاریابی‌هاست، گفت: کاریابی‌ها باید اهداف تعیین شده را محقق کنند و در غیر این صورت با استناد به قانون از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش ایلنا از کرمان قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اعلام اینکه در ۸ ماه امسال بیش از ۱۰ هزار نفر در سطح استان به این مراکز مراجعه و نام نویسی نموده‌اند، افزود: از این تعداد حدود ۵۸ درصد مرد و بقیه زنان جویای کار بوده‌اند.

حسن رحمانی گفت: هم اکنون ۲۱ مرکز کاریابی غیر دولتی دراستان کرمان وجود دارد که با یک انجمن صنفی هدایت می‌شوند و وظیفه نام نویسی از کارجویان و اخذ اطلاعات فرصت‌های شغلی از کارآفرینان و مشاوره به کارجویان را بر عهده دارند.

وی از صدور مجوز سه مرکز اطلاع رسانی و مشاوره کارآفرینی در کرمان خبر داد و افزود: مجوز این مراکز با دقت صادر شده است و این مراکز وظیفه اصلی مشاوره به کارآفرینان و سرمایه گذاران را بر عهده دارند.

در ادامه محمد خواجه‌زاده مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان؛ مراکز کاریابی غیر دولتی را بازوان توانمند دولت در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال دانست و گفت: باید با حرکت صحیح و اصولی بر پایه اهداف و برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای توانمند نمودن مراکز کاریابی غیر دولتی گام برداشت.

وی در پایان ضمن پاسخ به سؤالات مسؤلان کاریابی، مهم‌ترین برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال تبیین نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز