خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی بم خبر داد:

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جاده‌ای در شهرستان بم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۷۶

کاهش حوادثجاده‌ای، در کنار تدابیر پلیس مستلزم افزایش مهارت و فرهنگ سازی در بحثترافیک است.

فرمانده انتظامی بم با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جاده‌ای این شهرستان گفت: کاهش حوادثجاده‌ای، در کنار تدابیر پلیس مستلزم افزایش مهارت و فرهنگ سازی در بحثترافیک است.
به گزارش ایلنا از کرمان فرمانده انتظامی بم در نشستی با کارکنان پایور و وظیفه پلیس راه این شهرستان، ضمن ارزیابی عملکرد ۹ ماهه این واحد بیان داشت: کارکنان پلیس راه بدلیل نوع ماموریت‌ها، همیشه با حوادثو خطراتی مواجه هستند اما با تلاش بی‌وقفه خود امنیت معابر را افزایش داده و از خطرات کاسته‌اند.
سرهنگ «هادی ثمره» کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جاده‌ای و کاهش ۹ درصدی تلفات در حوادثرانندگی طی سال ۹۲ نسبت به سال قبل را ناظر به تلاش مضاعف تیم‌های گشت جاده‌ای و موفقیت تدابیر پلیس راه این حوزه دانست.
وی ضمن اشاره به کاهش ۱۲ درصدی تصادفات خسارتی نیز تصریح کرد: اصلاح برخی نواقص در محورهای مواصلاتی که رانندگان را به واکنش سریع وا داشته و انحراف و واژگونی وسیله نقلیه را به همراه دارد مستلزم تعامل ادارات و نهادهای مربوطه است تا با رفع این نواقص پلیس را در انجام وظایف یاری کنند.
فرمانده انتنظامی بم حضور مستمر کارکنان پلیس در معابر را باعثدلگرمی و تسلای خانواده‌های چشم به راه عنوان کرد وافزود: پوشش مسیر‌ها توسط تیم گشت محسوس و نامحسوس، کنترل تصویری معابر و استقرار تیم‌های گشت جاده‌ای در طول مسیر به کیفیت مطلوبی رسیده است و باعثشده تخطی از مقررات کمتر رخ دهد.
این مسئول انتظامی همچنین به بالا رفتن ضریب امنیت شهرستان و پیام‌های تقدیر مسئولان استانی اشاره نمود و خاطر نشان کرد: رعایت حقوق شهروندی اصلی مهم در اجرا و انجام ماموریت‌های پلیس است زیرا برخورد و رفتار نیک در کنار اعمال قانون در اذهان مردم ماندگار می‌شود.
«ثمره» حضور مستمر ماموران پلیس در جاده‌ها و تاکید بر تذکر زبانی، بازدید از پارکینگ‌ها، توجه به تسهیل روند ازادسازی خودروهای توقیفی و پاسخگویی تمام وقت به مراجعان ناوگان حمل و نقل را از اقدامات حقوق شهروندی و مورد توجه کارکنان پلیس راه عنوان کرد.
فرمانده انتظامی بم نقش تذکر لسانی در پیشگیری از حوادثو سوانح را بسیار موثر دانست و گفت: نیرویی که تحت عنوان «مراقب راه» در کنارمعابر به رانندگان و سرنشینان در خصوص بستن کمربند و رعایت سرعت مطمئنه تذکر می‌دهد حافظ جان شهروندان است و مردم باید همواره به توصیه‌های دلسوزانه پلیس توجه داشته باشند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با ارتقای فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات از سوی شهروندان، اصلاح برخی نواقص از سوی مسئولان مربوطه و تدابیر پلیس همواره شاهد افزایش امنیت ترافیکی معابر و کاهش تصادفات باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز