خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

ائمه جمعه و جماعات در اطلاع رسانی به مردم و کاهش جرایم نقشی اثر بخش دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۵۲

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: روحانیون باید ابعاد مختلف مسایل سیاسی، مذهبی، فرهنگی و غیره را درست و با فکر صحیح به مردم ارایه کنند

کرمان - ایلنا: آیت اله سید یحیی جعفری روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان با محوریت پیشگیری از وقوع جرم، افزود: براساس مضمون فرموده ای از امام موسی کاظم(ع)، علم و دانشی که بشر به آن نیاز دارد در چهار امر خداشناسی، خودشناسی، هدف شناسی و جرم شناسی مطرح می شود.

به گزارش ایلنا از کرمان وی تاکید کرد: راه تربیت افراد از خانواده و مهدکودک آغاز می شود و در دوران تحصیل نیز باید از سوی آموزش و پرورش و خانواده و سایر نهادهای مرتبط دنبال شود که اگرهمه آنها به وظایف خود عمل کنند، جرم در جامعه کم می شود.

امام جمعه کرمان با تاکید بر این مطلب که مقطع کنونی بهترین مقطع دادگستری برای رسیدن به مشکلات مردم است، عنوان کرد: سخت گیری های دستگاه های قضایی در برخورد با برخی از جرایم از جمله قتل، بسیار خوب است اما راه اصلی و ریشه ای برای کم کردن جرم اینها نمی تواند باشد در حالی که اینها هم بسیار موثر است.

وی به نقش ائمه جمعه و جماعات در اطلاع رسانی به مردم و کاهش جرایم در جامعه اشاره و تصریح کرد: روحانیون باید ابعاد مختلف مسایل سیاسی، مذهبی، فرهنگی و غیره را درست و با فکر صحیح به مردم ارایه کنند.

وی عنوان کرد: دولت هایی که روی کار می آیند هر کدام یک سیاست ها، محاسن و عیوبی دارند که به نظر من در هیچ مقطعی آن مدیریتی که من طلبه می پسندم وجود نداشته که همه مسایل و مشکلات کشور لحاظ شود و برای حل آنها راه صحیح و مناسبی در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: با عقل، تدبیر، اراده قوی و جدی، همکاری و همیاری می توان از مشکلات رها شد.

آیت اله جعفری گفت: مردم باید از نظر بصیرت و درک به جایی برسند که خودشان بر مسوولان و دولت مردان فشار بیاورند که راه حل درستی را انتخاب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز