خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان بم:

کربلا زیباترین تابلوی نقاشی است که خداوند بر بوم زمین ترسیم کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۹۱

بم شهری است که ریشه در تاریخ دارد و محرم بم در ادیان مختلف زبانزد خاص و عام بوده عزاداری های مردم ولایتمدار مردم این منطقه به عنوان مرزداران تشیع به خوبی توانست از حریم ولایت و امامت دفاع نماید.

ایلنا: بم شهری است که ریشه در تاریخ دارد و محرم بم در ادیان مختلف زبانزد خاص و عام بوده عزاداری‌های مردم ولایتمدار مردم این منطقه به عنوان مرزداران تشیع به خوبی توانست از حریم ولایت و امامت دفاع نماید.
به گزارش ایلنا از بم جزینی‌زاده با اشاره به این مطلب گفت: کربلا عصاره بهشت است و عاشورا ابروی عشق اگر کربلا نبود هیچ گلی از زمین نمی‌رویید و مشام هیچ انسان آزاده‌ای حقیقت را استشمام نمی‌کرد اگر کربلا نبود عاشورا هم نبود امروز عشق بر سر هر کوی و برزنی بیداری نمی‌کرد.
حمیدرضا جزینی‌زاده معاون سیاسی فرمانداری افزود: باز حماسه‌ای دیگر را خلق کرد و بم مرکز عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی بود با توجه به اینکه شهر بم قبل از فرا رسیدن ماه محرم با سیاهپوشی کردن شهر به عزاداری امام حسین پرداختند.
وی گفت: حسین آمد و عشق را آبرو بخشید و عباس با دستان بریده و لبان خشکیده با مشکی زخمی عشق را سیراب کرد و کربلا زیبا‌ترین تابلوی نقاشی است که خداوند بر بوم زمین ترسیم کرده است
وی خاطر نشان کرد: مردم بم در تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور منسجم و با شکوه در میدان امام(ره) به یاد عاشورای خونینی امام حسین(ع) و یاران فداکار به زنجیر زنی و سینه زنی پرداختند.
حمیدرضا جزینی گفت: بم شهری است که ریشه در تاریخ دارد و محرم بم در ادیان مختلف زبانزد خاص و عام بوده عزاداری‌های مردم ولایتمدار مردم این منطقه به عنوان مرزداران تشیع به خوبی توانست از حریم ولایت و امامت دفاع نماید.
وی افزود: در سال‌های اخیر با همت مسئولین و مردم این عزاداری به صورت هدفمند با تجمع نمایی هیئت‌های عزاداری در میدان امام برگزار شد.
وی یادآور شد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم عزیز و عزاداران حسینی تحت عنوان همایش عاشورایان اقدام به عزاداری نمودند که این مراسم با پوشش انتظامی و ترافیک ویژه با نظم و انظباط خاص برقرار بود و تمامی دستگاه‌های اداری، هیئت‌های مذهبی، صدا و سیما، مجموعه مداحان، ادارات مختلف از جمله دفتر امام جمعه فرمانداری، سازمان تبلیغات، نیروهای نظامی و انتظامی، شورای شهر و کلیه ادارات در این خصوص همکاری‌های لازم داشتند.
وی بیان داشت نقش صدا و سیمای مرکز استان در انعکاس این حرکت خداپسندانه بسیار مهم دانست چرا اینکه این مراسم از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش شد.
وی افزود در روز عاشورا نیز استاندار مهندس نجار در این مراسم شرکت نمود و عزاداری بم را به عنوان معرف و الگوی موفق از عزاداری جهان تشیع دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز