خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

نقش مالباخته ها در تحقق سرقت غیرقابل انکار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۲

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید با آموزش و فرهنگ سازی نقش مردم را نیز در جلوگیری از جرم سرقت پر رنگ کرد.

ایلنا: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید با آموزش و فرهنگ سازی نقش مردم را نیز در جلوگیری از جرم سرقت پر رنگ کرد.
به گزارش ایلنا از کرمان حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان موضوع جرم سرقت افزود: بی‌مبالاتی و بی‌دقتی افراد سهم بسزائی در تحقق جرم سرقت در جامعه دارد که باید همگام با دیگر وجه‌های پیشگیری برای این بُعد نیز برنامه ریزی صورت گیرد.

وی تدوین هر برنامه و اجرای هر طرح را نیازمند همراهی و همدلی مسئولین ذکر کرد و بیان داشت: شروع هر کار بزرگ و هر طرح عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در استان اهتمام سایر سازمان‌ها ونهادهای متول این مقام قضایی گفت: مردم نیز باید بدانند که خود نیز باید در تأمین امنیت و پیشگیری از وقوع جرم سهمی را ایفا نمایند.

وی را می‌طلبد تا در راستای تحقق سریع و به سامان رسیدن و نتیجه بخش بودن آن تلاش نمایند.

این مقام قضائی یادآور شد: در پاره‌ای از موارد طرح هائی در استان شکل می‌گیرد که با شروع آن، دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها با شرح مسئولیتهای خود به جای کمک، در جای جای آن سنگ اندازی می‌کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تأکید کرد: انتظار می‌رود هر نهاد و سازمان به عنوان عضوی از شاکله خدمت رسانی و آبادانی استان از تمام قدرت خود در جهت انجام امور به صورت قانونی و ضابطه‌مند کمک گیرد.

وی ابراز داشت: دولت نیز باید همپای ارائه خدمات و امکانات خود به شهروندان بحثآموزش و فرهنگ سازی را نیز در دستور کار خود قرار دهد تا با هر طرح رفاهی یا خدمات جدیدی که شروع می‌شود شاهد سیل معضلات و آسیب‌های اجتماعی نباشیم.

وی از مسکن مهر به عنوان یک طرح و خدمت ماندگار در دولت قبل یاد کرد و اظهارداشت: این طرح با همه محاسن و معایبش تا حد زیادی محقق شده اما باید توجه داشت که هر خانه‌ای که ساخته می‌شود چند پروند برای دستگاه قضایی و یا نیروی انتظامی تولید نماید در اینجا انتظار داریم که به موازات این خدمات امکانات و تجهیزات لازم هم در اختیار این دو نهاد بزرگ قرار داده شود تا بتوانند پاسخگویی درستی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین توکلی اصل نظارت و دقت بیشتر در ساختمان سازی‌ها در دوره جدید شورای شهر را خواستار و اظهارداشت: در مرکز شهر و در پرتردد‌ترین خیابان‌های شهر مراکز بزرگ تجاری و پزشکی دایر شده که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها از پارکینگ عمومی بی‌بهره هستند و این موضوع علاوه بر وجود ترافیک زیاد، سرقت لوازم داخل اتومبیل و یا نزاع‌های ناشی از عدم محل مناسب پارک را نیز در پی دارد.

وی بر استفاده از بخش خصوصی در ارائه پاره‌ای از خدمات عمومی تأکید کرد و ابراز داشت: با استفاده از بخش خصوصی می‌توان راه را بر بعضی از اتفاقات و معضلات اجتماعی بست و با برنامه ریزی و استفاده از این بخش، در جهت کاهش پاره‌ای از معضلات و جرائم گام برداشت.

رئیس کل دادگستری یادآور شد: اگر بخش خصوصی بتواند تأمین پارکینگ در مناطق پرتردد را سامان دهی کند بدون شک سرقت اتومبیل و اشیاء داخل آن نیز کاهش خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز