خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور استان کرمان خبر داد:

متوقف شدن ۲۰ هزار موتورسیکلت به دلیل نداشتن کلاه ایمنی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۰۲

در استان کرمان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت وجود دارد و هر روز، صبح و عصر، تیم مشترکی از پلیس راهور، پلیس آگاهی و کلانتری‌ها در حال اعمال قانون موتورسواران متخلف هستند.

ایلنا: رییس پلیس راهور استان با بیان اینکه بیشتر کشته‌شدگان در تصادفات موتورسیکلت به دلیل ضربه به سر جان باخته‌اند، گفت: در ۶ ماه ابتدای سال جاری، ۲۰ هزار موتورسکیلت به دلیل نداشتن کلاه ایمنی از سوی راکبان آن‌ها، متوقف شده‌اند.

به گزارش ایلنا از کرمان سرهنگ «مسعود غفوریان» بیان داشت: در استان کرمان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت وجود دارد و هر روز، صبح و عصر، تیم مشترکی از پلیس راهور، پلیس آگاهی و کلانتری‌ها در حال اعمال قانون موتورسواران متخلف هستند.

وی تصریح کرد: آشکار‌ترین تخلف راکبان موتورسیکلت، پوشیدن یا نپوشیدن کلاه ایمنی از سوی راکبان است که برخی موتورسواران بدون کلاه، با توجه به سبک و کوچک بودن وسیله نقلیه‌ای که در اختیار دارند، سعی بر فرار دارند.

«غفوریان» با بیان این‌که در شش ماهه اول امسال، ۲۵ هزار و ۸۴۸ دستگاه موتورسیکلت را در استان کرمان متوقف شده است، یادآور شد: سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۰۰ موتورسیکلت متوقف شدند و همین کاهش حدود چهار درصدی شاید به دلیل این باشد که موتورسواران رفتار خود را تغییر داده‌اند.

رییس پلیس راهور استان کرمان افزود: طی شش ماهه امسال، ۲۰ هزار دستگاه از این تعداد موتورسیکلت توقیف شده به دلیل نداشتن کلاه ایمنی بوده است.

«غفوریان» با بیان اینکه راکبان موتور سیکلت‌ها باید بدانند که پوشیدن کلاه ایمنی، برای نجات جان خودشان است، اظهار داشت: حادثه رانندگی به تعبیری تنها دادگاهی است که در یک لحظه تشکیل شده و متخلفان را مجازات می‌کند و می‌توان با کمی احتیاط بیشتر از این مجازات سنگین خود را‌‌ رها کرد.

وی خاطر نشان کرد: قیمت کلاه‌های ایمنی هم چندان بالا نیست و می‌توان با ۲۵ هزار تومان آن را تهیه کرد و از طرفی بسیاری از فروشگاه‌های عمده موتورسیکلت، این کلاه را به صورت هدیه به خریداران عرضه می‌کنند.

وی با بیان این‌ که پلیس در حد امکاناتی که در اختیارش است، با متخلفان برخورد کرده و می‌کند، گفت: ما معتقدیم شرکت‌های بیمه هم باید در این زمینه ورود جدی کرده و به جای پرداختن مبالغ بالای دیه، کلاه ایمنی به موتورسواران بدهند تا جامعه از این تصادفات دلخراش و جان باختن راکبان در امان بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز