خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی پلیس کرمان:

اجرای طرح شورای معتمد محله پلیس

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۴۳

جانشین معاون اجتماعی پلیس کرمان از اجرای طرح شورای معتمد محله پلیس در ۵ شهر استان به منظور بهره بر داری از ظرفیت معتمدان محلات در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی خبر داد.

ایلنا: سرهنگ «صفی نتاج» گفت: به موازات توسعه و پیشرفت جوامع، روابط و تعاملات اجتماعی دستخوش تغییر می‌شوند و توسعه شهرهای بزرگ امکان نظارت و کنترل پلیس بر لایه‌های اجتماعی و فضای شهر‌ها را دشوار می‌سازد و درنتیجه زمینه برای رشد انواع جرایم و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان وی با بیان اینکه در چنین شرایطی نیروی انتظامی می‌تواند از توان و ظرفیت‌های مردم برای غلبه بر مشکلات و مبارزه با ناهنجاری‌های جامعه بهره برداری نماید، تصریح کرد: نیروی انتظامی در همین راستا با مطالعه سوابق و بهره برداری از تجارب سایر کشور‌ها اقدامات گسترده‌ای را به منظور به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی برون سازمانی و برون سپاری مأموریت‌ها و مشارکت اقشار مختلف مردم در تأمین نظم و امنیت جامعه به عمل آورده است.

وی ادامه داد: طرح شورای معتمد محله در پاسخ به مطالبات قانونی مردم برای ایحاد امنیت پایدار و توسعه نظم و امنیت اجتماعی تدوین شده است و به عنوان یکی از طرح‌های راهبردی ناجا در حوزه مشارکت عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

جانشین معاون اجتماعی پلیس کرمان ابراز داشت: هدف از اجرای طرح شورای محله، جلب مشارکت و بهره بر داری از ظرفیت معتمدان محلات در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها و معضلات اجتماعی‌ست.

«صفی نتاج» افزود: این طرح به منظور شناسایی و رفع عوامل آسیب زای محلی از طریق طرح مسایل و مشکلات در شورای معتمد پلیس و چاره جویی اهالی محل برای رفع آن‌ها و همچنین حل و فصل دعاوی در مراحل اولیه، جلوگیری از تشکیل پرونده انتظامی و قضایی، ایجاد سابقه برای افراد، بهره برداری از تمامی ظرفیت‌ها ی مردمی، به کارگیری نظرات و ایده‌های ساکنان محلات برای رفع معضلات اجتماعی و ایجاد یک رکن مشورتی متناسب با نیازمندی‌های ساکنان محلات برای فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها و رؤسای کلانتری‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا نیروی انتظامی در صدد است در محلات مختلف، شورای معتمد پلیس را با عضویت همه اقشار مردم از جمله بازنشستگان ناجا و سایر نیروهای مسلح، مدیران مدارس، اساتید دانشگاه، اعضاء انجمن اولیاء و مربیان، اعضاء شورا‌ها و خانه سلامت، چهره‌های شاخص، مورد اعتماد و امین مردم و از عموم مردم به ویژه جوانان به اجرا در آورد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: از مزیت‌های این طرح ناامن کردن محلات برای مجرمان می‌باشد که چنانچه افراد محلات دست به دست هم دهند و در تولید امنیت همکاری نمایند، دیگر مجالی برای افراد بزهکار وجود نخواهد داشت و کمتر شاهد حوادثناگوار و جرایم از جمله سرقت، ایجاد مزاحمت، خرید و فروش مواد مخدر و سایر جرایم خواهیم بود.

«صفی نتاج» با بیان اینکه طرح شورای معتمد محله در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، جیرفت، بم و رفسنجان اجرا می‌گردد، یاد آور شد: از تمام اقشار مردم انتظار داریم که نیروی انتظامی را در اجرای این طرح یاری نمایند و جهت عضویت در شورای معتمدان با رؤسای کلانتری‌ها هماهنگی لازم را معمول دارند.

وی اظهار داشت: پس از عضویت افراد در شورای معتمدان پلیس، آموزش‌های لازم به افراد ارائه خواهد شد و امید است با همکاری مردم فهیم و بزرگوار استان بتوانیم جامعه‌ای امن و عاری از هرگونه بزه و معضلات اجتماعی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز