خبرگزاری کار ایران

هشدار سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کرمان:

از خرید گوشت چرخ کرده فله‌ای خوداری کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۹۶

گوشت چرخ کرده باید از گوشت مورد تائید دامپزشکی و در حضور مشتری تهیه شود.

ایلنا: سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کرمان گفت: گوشت چرخ کرده به دلیل افزایش سطح در معرض هوا، عمر ماندگاری نسبتاً پائینی دارد.

به گزارش ایلنا از کرمان رادمهر سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کرمان عنوان کرد: به دلیل عمر ماندگاری پائین توصیه می‌شود گوشت چرخ کرده تازه، حداکثر ۴۸ ساعت پس از تهیه مصرف شود.

وی ادامه داد: گوشت چرخ کرده منجمد نیز حداکثر سه ماه پس از تولید باید مصرف شود.

وی گفت: نگهداری گوشت چرخ کرده تازه و منجمد بیش از زمان ذکر شده موجب افت کیفیت گوشت و افزایش احتمال فساد در این فرآورده خام دامی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم شریف استان کرمان می‌توانند انواع گوشت را به صورت بسته بندی نیز تهیه کنند ابراز داشت: مصرف کنندگان در هنگام خرید گوشت بسته بندی به تاریخ تولید و انقضاء توجه ویژه داشته باشند.

این مقام مسئول دامپزشکی ادامه داد: استفاده از فراوردهای بسته بندی شده به دلیل امکان نظارت بیشتر در مرحله تولید و تامین هرچه بیشتر سلامت آن، از توصیه‌های همیشگی دامپزشکی و سایر مراکز بهداشتی است.

وی افزود: در استان کرمان یازده مرکز بسته بندی گوشت شامل سه مرکز بسته بندی گوشت قرمز و هشت مرکز بسته بندی گوشت سفید تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان فعالیت می‌نمایند.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در پایان از هم استانیهای عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف مرتبط با وظایف دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲-۰۳۴۱ و شماره پیامک ۳۰۰۰۲۳۱۵۱۲ و همچنین از طریق شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز