خبرگزاری کار ایران

شریفی خبر داد:

نصب و راه اندازی دستگاه اسپورتراپ جهت ردیابی بیماری زنگ زرد در سرپل‌ذهاب

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۹۰۳

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از نصب و راه اندازی دستگاه هشدار دهنده پیش آگاهی بروز زنگ زرد در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فرهاد شریفی با اعلام این خبر افزود: دستگاه اسپورتراپ سیستمی دارد که وظیفه آن به دام انداختن اسپور بیماری زنگ زرد است و نوعی سیستم پیش آگاهی بوده و در شهرستان سرپل ذهاب که اولین بیماری زنگ زرد در این شهرستان مشاهده می شود نصب شده است .

شریفی خاطرنشان کرد: این دستگاه بعداز نصب در منطقه به طور شبانه روزی روشن بوده و اسپورهای بیماری را در هوا جذب می کند و در پایان هر سه روز نوار دستگاه زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار گرفته و اسپورهای آن شمارش می شود .

وی در ادامه به ویژگی‌های دستگاه اسپورتراپ پرداحت و گفت؛ این دستگاه قابلیت پیش آگاهی در خصوص وجود اسپور سایر بیماری‌های قارچی را نیز داراست و می توان از آن بعنوان سیستم پیش آگاهی بیماریهای مانند سیاهکها، فوزاریوم و سایر زنگها استفاده کرد .

شریفی افزود؛ با کمک این دستگاه می توان قبل از ظهور بیماری و اپیدمی آن عامل بیماری را در منطقه تشخیص داده و با اطلاع رسانی بموقع به کشاورزان از گسترش بیماری جلوگیری گرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز