خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه:

زکات فطریه استان‌کرمانشاه در هزارپایگاه ثابت و سیار جمع‌آوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۵۰۶

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از استقرار بیش از هزار پایگاه ثابت و سیار جمع آوری زکات فطریه در استان همزمان با عید سعید فطر امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، حسین خدرویسی با بیان اینکه از عصر روز قبل از عید و تا 24 ساعت پس از اقامه نماز فطر پایگاه های جمع آوری زکات فطریه در استان کرمانشاه مستقر خواهند بود، گفت: در عید سعید فطر امسال 100 پایگاه ثابت در معابر، 460 پایگاه سیار در روستاها، 400 میعادگاه در مساجد و بقاع متبرکه، 22 پایگاه در دفاتر کمیته امداد و بیش از 20 ستاد در مصلی های نماز عید فطر استقرار می یابند.

حسین خدرویسی با یادآوری اینکه امسال اکثریت مراجع عظام تقلید مبلغ زکات فطریه را بر اساس قوت غالب گندم 6 هزار تومان و بر اساس برنج 15 هزار تومان تعیین کرده اند، تاکید کرد: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه حضرت آیت الله علما مبلغ زکات فطریه مردم کرمانشاه را بر اساس قوت غالب گندم معادل 5 هزار تومان عنوان کرده است.

دبیر شورای زکات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد تنها متولی جمع آوری زکات فطریه است، تصریح کرد: مردم خداجوی زکات خود را صرفا به پایگاه های این نهاد اعطا کنند.

خدرویسی ادامه داد: همچنین مردم خیر استان کرمانشاه می توانند در روز عید فطر کفارات غیر عمد و فطریه سادات خود را در صندوق های مخصوص که در پایگاه های کمیته امداد تعبیه شده واریز کنند.

حسین خدرویسی با بیان اینکه فطریه های جمع آوری شده در مساجد در میان نیازمندان همان مساجد توزیع می شود، خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده در سایر پایگاه های کمیته امداد به حساب سرپرستان خانوارهای نیازمند و مددجو از پیش شناسایی شده واریز می شود.

خدرویسی یادآور شد: در عید فطر سال 94 بالغ بر 9 میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع آوری شده که پیش بینی می شود این میزان زکات در رمضان سالجاری به 10 میلیارد ریال افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در پایان اظهار کرد: امسال بیش از 1400 روحانی، هسته مردمی و عوامل اجرایی جهت تسهیل در جمع آوری فطریه با کمیته امداد همکاری می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز