خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی و محلی؛

سالن فرهنگ و هنر هرسین به بهره‌برداری رسید

سالن فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرسین به بهره‌برداری رسید.

در مراسمی سالن فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین با اعتبار یک میلیارد ریال و با حضور فرماندار، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مسئولان محلی و هنرمندان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در هرسین، صبح امروز در مراسمی سالن فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین با اعتبار یک میلیارد ریال و با حضور فرماندار، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مسئولان محلی و هنرمندان به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم، یاور محمدی فرماندار شهرستان هرسین ضمن گرامیداشت سالروز تفحص پیکر شهدای غواص از شهداء بعنوان حافظان فرهنگ و هنر اسلامی یاد کرد و گفت: اگر شهدا نبودند فرهنگ حماسه آفرینی ، ایثار ، شهادت ، آرامش و هنر وجود نداشت.

وی ادامه داد: مسئولان خادم فرهنگ و هنر هستند و می‌بایست شرایطی فراهم کنند تا هنرمندان رسماً بتوانند هنر خود را به نمایش بگذارند. محمدی همچنین از وجود آرامش و عشق به کار به عنوان مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه هنر و ترقی هنرمندان یاد کرد.

محمدی تصریح کرد: شاخصه جامعه سالم فقط رفاه و وجود امکانات نیست بلکه جامعه‌ای سالم است که فرهنگ و هنر در رأس امور قرار گیرد و تفکر توأم با اخلاق‌مداری را در جامعه حاکم سازند زیرا تنظیم روابط اجتماعی و نگرش‌ها مبتنی بر اخلاق محوری است و این‌گونه هنرمندان می‌توانند هنر خود را به نمایش بگذارند.

وی از این ویژگی به عنوان مهمترین ویژگی جوامع سالم یاد کرد و گفت: توسعه فضای کاری مناسب و  سالم و استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان یکی از سیاست‌های اجرایی دولت تدبیر و امید است.

فرماندار هرسین اظهار کرد: حوزه‌های فکری جدید که به برکت فرمایشات مقام معظم رهبری در کشور شکل گرفته است از مهمترین راه‌های فائق آمدن بر مشکلات متعدد فرهنگی و اجتماعی است.  

یاور محمدی عنوان کرد: مشکلات هنرمندان باید در فضای  مناسب حل و فصل شود و همه باید تلاش کنیم این فضا را برای آنها بوجود آوریم.

محمدی ابراز امیدواری کرد: انشاالله این سالن بتواند به مکان مناسبی برای اجرای برنامه‌های هنرمندان تبدیل شود.

در ادامه این مراسم ابراهیم رحیمی زنگنه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه طی سخنانی از فرماندار هرسین در جهت توسعه و ایجاد زیرساخت‌های هنر در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: علی‌رغم کمبودها در بحث هنر در شهرستان هرسین به خوبی عمل شده است.

وی اظهار کرد: تحول فکری فقط با سرمایه‌گذاری در فرهنگ امکان پذیر خواهد شد و اساس هر جامعه سالم فرهنگ آن جامعه است و اگر بر این اساس عمل شود بقیه مشکلات به خوبی حل و فصل خواهند شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: زیرساخت‌های فیزیکی مقدمه توسعه و خلق اثر هنری هستند و در این راستا می‌بایست به صورت جدی از هنرمندان حمایت شود.

این مقام عنوان کرد: تغییر در نگاه‌ها و نگرش‌ها با رویکرد فرهنگی می‌بایست بوجود آید و فقط در این صورت عملکرد فرهنگی نمود عینی پیدا خواهد کرد.

وی همچنین از کمبود اعتبارات مالی به عنوان مهمترین مشکل عرصه هنر استان یاد کرد و گفت: علی‌رغم این کاستی‌ها اقدامات مهمی انجام شده است.

کد خبر : ۳۷۵۹۶۵