خبرگزاری کار ایران

توسط دامپزشکی استان کرمانشاه انجام شد

امحا 311هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم

سرپرست نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کرمانشاه؛ از امحا بیش از 311 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم توسط دامپزشکی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی ظفری‌پور، از کشف، ضبط و امحا بیش از 311 هزار کیلو فرآورده خام دامی ناسالم از مراکز تهیه، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در استان کرمانشاه طی 11 ماهه سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه در طول 11 ماه گذشته 74 هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز نگهداری و عرضه  فرآورده‌های خام دامی در استان  صورت گرفته است، افزود: بیش از 93 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم از مراکز عرضه فرآورده خام دامی کشف، ضبط و از چرخه مصرف حذف شده است.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به کشتار بیش از 150 هزار راس انواع دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های فعال استان طی مدت زمان مذکور اشاره و اظهار کرد: طبق بازرسی‌های بهداشتی انجام شده بیش از 116 هزار کیلوگرم لاشه و آلایش دامی ناسالم ضبط و امحا شده است.

ظفری پور با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 کشتارگاه دام و طیور در استان کرمانشاه فعال و تحت نظارت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی و دارای ناظرین شرعی هستند، گفت: مردم گوشت و مرغ مصرفی خود را صرفا از مراکز عرضه مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

کد خبر : ۳۵۵۶۱۸