خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی:

کرمانشاه مقام نخست پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در کشور را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۳۰۴

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با پلاک گذاری حدود 8 هزار و 200 دستگاه تراکتور و کمباین مقام نخست پلاک گذاری تراکتور و کمباین را کسب کرد .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه،سید افشین صفوی با بیان مطلب فوق در گزارشی افزود:  در استان حدود 9 هزار دستگاه تراکتور و کمباین واجد شرایط پلاک گذاری و مدل بالای 1380 هستند.

وی با اشاره به اینکه در عملیات‌جذب تسهیلات خط 3 مکانیزاسیون سالجاری استان  272 میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: با جذب این تسهیلات تعداد 350 دستگاه تراکتور نیمه سنگین و سنگین، 450 دستگاه انواع ادوات و دنباله بند کشاورزی، 25 دستگاه کمباین و حدود 50 دستگاه تراکتور باغی به ناوگان ماشین آلات استان اضافه می‌شود .

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 25 هزار دستگاه تراکتور، 528 دستگاه کمباین و 70 هزار دستگاه ادوات و دنباله بند بین کشاورزان استان توزیع شده است.

صفوی سپس به عملکرد بخش زراعت استان پرداخت و گفت: در بخش زراعت استان توجه جدی به کشت کلزا شده به طوری که در سال زراعی جاری بیش از 1800 هکتار کلزا در استان کشت شده و ارقام جدید هیبرید فرانسه نیز در راستای کشت گیاهان زراعی با مصرف کم آب و کنترل سطح زیر کشت ذرت در استان موجود است.

وی افزود: به منظور کاهش کشت محصولات با مصرف آب بالا سطح زیر کشت ذرت از 35 هزار هکتار در سال 93 به 15 هزار و 500 هکتار در سال جاری کاهش یافته است.

وی افزود: در راستای صرفه جویی در مصرف آب و بهره گیری بیشتر از امکانات کارخانه قند، در سال زراعی جاری کشت چغندر قند در مناطق گرمسیری استان در سطح 112 هکتار انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش باغبانی استان در حال توسعه می‌باشد خاطرنشان کرد: در سال جاری یک واحد صنعتی پرورش قارچ دکمه‌ای با تولید سالیانه 227 هزار تن در کرمانشاه شهرستان صحنه روستای شاهسوند احداث شده است.

صفوی با اشاره به اینکه در سال 94 فعالیت‌های شاخصی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته افزود: در سال جاری یک واحد گلخانه تولید محصولات خارج از فصل توسط شرکت بیستون پارس احداث شده و عملیات اجرای آن ادامه دارد.

وی دیگر اقدامات این معاونت در بخش باغبانی را احداث 120 هکتار باغ مدرن در پادگان ورمنجه و افزایش سطح زیر کشت زعفران استان و ...عنوان کرد.

صفوی در ادامه میزان مبارزه بیولوژیک با آفات در سطح استان را بیش از 29 هزار هکتار اعلام کرده و گفت: سطح مبارزه در سال زراعی گذشته 27 هزار هکتار است.

صفوی بااشاره به اینکه مبارزه با علف‌های هرز بسیار در تولید محصولات کشاورزی با اهمیت می‌باشد افزود: کشاورزان استان کرمانشاه مبارزه با علف‌های هرز را جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز