خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

بهره‌برداری کاندیداهای مجلس از پتانسیل سران عشایر استان

کاندیداهای انتخابات مجلس دهم در استان کرمانشاه به دنبال استفاده از پتانسیل و نیز جایگاه مردمی بزرگان عشایر برای کسب آرا بیشتر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، این روزها تبلیغات مجلس شورای اسلامی و نیز خبرگان رهبری نمود بیشتری پیدا کرده و بسیاری از کاندیدهای این دوره با ارتباط گیری با بزرگان و سران ایلات به دنبال کسب اقبال عمومی یعنی کسب آرا بیشتر نسبت به دیگر رقبای انتخاباتی خود هستند.

در روزهای گذشته نیز برخی از نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس با مراجعه به منازل بزرگان عشایر و گرفتن عکس‌هایی که بعدها در سایت‌های خود از آنها استفاده تبلیغاتی می‌کنند، به دنبال این مهم هستند که آرا و نظرات رای دهندگان را تغییر دهند.

از این رو یکی از بزرگان قوم "لک" در گفت وگویی که با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه داشت، گفت: متاسفانه در هفته‌های اخیر بسیاری از نامزدهای این دوره از مجلس که اتفاقا هیچ شناختی از آنان ندارم به منزل بنده و دیگر دوستان مراجعه می کرده اند و به هر نحو ممکن از ما درخواست حمایت در بحث انتخابات را دارند.

وی افزود: ملاک بنده و دیگر دوستان در انتخاب نامزد برتر توانایی و لیاقت افراد در ورود به مجلس است و بهتر آنکه این نامزدها به دنبال تبیین برنامه‌های خود برای در دوران نمایندگی باشند نه اینکه حضورشان تنها در مساجد و... خلاصه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دوره های اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیاری از نامزدها برای کسب آرا بیشتر به دنبال ایجاد ارتباط با سران و بزرگان عشایر هستند، امری که موجب واکنش قشر فرهیخته و دانشگاهی استان شده است.

از سوی دیگر سایت‌های منتسب به این کاندیدها با انتشار عکس بزرگان عشایر در رسانه های خود به دنبال القاء این مهم هستند که وی از حمایت بسیاری از عشایر برخوردار است، در حالی که حقیقت چیز دیگری است.

همچنین در شب‌های گذشته شاهد برپایی محافل شام در تالارهای شهر کرمانشاه ازسوی نامزدهای تایید صلاحیت شده هستیم که این برنامه‌ها می‌تواند بر سلامت و صلابت انتخابات مجلس دهم و حتی خبرگان رهبری تاثیری معکوس و منفی داشته باشد.

کد خبر : ۳۴۶۹۲۲