خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفای استان کرمانشاه:

کرمانشاه از استان‌های پیشترو در ایجاد تاسیسات فاضلاب است

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۸۸۵

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه از استان‌های پیشتاز در ایجاد تاسیسات فاضلاب است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه در تشریح عملکرد ۹ ماهه امسال شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه با جمعیت شهری 1 میلیون و 444 هزارو 449 نفری بالغ بر 1 میلیون و 431 هزار و 449 نفر را تحت پوشش شبکه آب قرار دارد و همچنین 1 میلیون و 272 هزار و 539 نفر نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته اند.

منصور کیاور در ادامه افزود: در خصوص توسعه شبکه آب در این استان ۱۸ کیلومتر و توسعه شبکه فاضلاب ۶۵ کیلومتر انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در این راستا ۴ کیلومتر خط انتقال فاضلاب و نیز  ۵ کیلومتر خط انتقال آب دراستان کرمانشاه کار اجرایی آن پایان گرفته است.

وی اصلاح خطوط انتقال آب را ۳ کیلومتر برآورد کرد و گفت: همچنین این شرکت در ۹ ماه نخست امسال اقدام به  ۳۳ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب و ۴ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب در استان کرده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه در خصوص تعداد منابع تولید آب خاطر نشان کرد:  هم اکنون از 236 حلقه چاه، 22 دهنه چشمه و نیز2 رشته قنات و همچنین استفاده از دو سد گاوشان و سد شهدا در راستای تولید آب در استان استفاده می شود.

وی با اشاره به حوادث شبکه آب دراستان گفت: شبکه توزیع آب ۴ هزار و ۲۹ مورد، خط انتقال آب ۳۱۶ مورد، شیرآلات آب ۲۱۳ مورد و درخصوص حوادث انشعابات آب طی ۹ماهه امسال ۲۷ هزار و ۵۷۶ مورد حادثه رخ داده است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان کرمانشاه ایستگاه های پمپاژ در مدار بهره برداری را 37 واحد عنوان کرد و افزود: مجموع ظرفیت  این ایستگاه‌ها در مدار بهره برداری 6938 لیتربرثانیه می‌باشد.

وی ادامه داد: در خصوص مخازن آب در مدار بهره برداری نیز ۷3 باب با ظرفیت 272 هزار متر مکعب بعنوان منبع ذخیره کننده آب است.

وی شستشو و لایه برداری شبکه فاضلاب طی ۹ ماهه نخست امسال را ۱۳۲۲.۶ کیلومتر برآورد کرد و گفت: همچنین ۱۱۵۹.۵ کیلومتر شستشو و گندزدایی شبکه توزیع و خط انتقال آب در طی مدت مذکور در استان انجام گرفته است.

کیاور افزود: درمدت مذکور  ۸ هزارو ۴۷۲ دستگاه کنتورخراب وغیراستاندارد دراستان تعویض شده، همچنین ۲۰ هزار و ۶۲۵ پیمایش ملک به ملک توسط عوامل پرتلاش این شرکت طی این مدت انجام گرفته است و نیز ۷ هزار و ۳۴۷ مورد ممیزی مشترکین خاص و پر مصرف شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه کل مشترکین فاضلاب دراستان را ۳۲۸ هزار و ۸۸۴ مورد دانست و گفت: تعدادمشترکین آب استان کرمانشاه را بیش از ۳۶۳ هزار و ۵۲۳ مورد می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه اظهارداشت: درنیمه دوم امسال بارندگی های رضایت بخشی دراستان ونیزشهرستانها صورت گرفته است . اما باتوجه به اینکه برگشت آب به چرخه مصرف مراحل متعددی راطی  می کند، توصیه ما به همه مشترکین توجه به استفاده بهینه از این نعمت حیات بخش و الهی است که همه بتوانندازآن بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به احداث تصفیه خانه فاضلاب  دراستان کرمانشاه گفت: درحال حاضر 7 تصفیه خانه درمدار بهره برداری می باشد .

کیاور تاکید کرد: استان کرمانشاه از شهرهای پیشتاز در ایجاد تاسیسات فاضلاب می باشد. در کرمانشاه نسبت به بسیاری ازشهرهای بزرگ دیگرکشوربه ندرت خبری ازچاه‌های فاضلاب است؛ چاه‌هایی که مدام پرمی‌شوند و ده‌ها در دسر جانبی دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: اکثر نقاط شهری درکرمانشاه از شبکه فاضلاب بهره مند هستند؛ خطوطی که به شیوه مدرن یا گاهی سنتی فاضلاب نقاط مختلف شهر را جمع و وارد تصفیه خانه قدیمی و بزرگ کرمانشاه می‌کند.

مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرکرمانشاه در اواخر دهه ۷۰ ساخته شد و حالا با افزایش جمعیت شهر دیگر پاسخگوی نیازکرمانشاه نیست. از همین رو چند وقتی است سخن از ساخت مدول دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه در میان است. علاوه بر مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه، چند تصفیه خانه دیگر هم در استان در دست ساخت هستند که با اتمام آنها جمعیت قابل توجهی از مردم مناطق شهری استان زیر پوشش سیستم تصفیه نوین قرار می‌گیرند .

جمعیت زیر پوشش سیستم نوین فاضلاب

مدیر عامل شرکت آب و ‌فاضلاب شهری کرمانشاه عقیده دارد با اجرا و اتمام همه این تصفیه خانه‌ها  نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش سیستم نوین فاضلاب قرار می‌گیرند.

منصور کیاور در ادامه می گوید: اکنون ۶۴ درصد از جمعیت استان زیر پوشش  شبکه فاضلاب قرار دارند. وی با بیان این‌که سایر مردم هم از شبکه فاضلاب محروم نیستند، اضافه می‌کند: فاضلاب باقی جمعیت استان به روش‌های سنتی جمع‌آوری می‌شود.

6 تصفیه خانه در دست ساخت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر 7 تصفیه خانه در استان وجود دارد.

به گفته این مسئول، اکنون 6 تصفیه خانه دیگر نیز در نقاط مختلف استان از جمله جوانرود، هرسین، تازه آباد، کنگاور،مدول دوم پاوه و روانسر در دست ساخت است که هریک پیشرفت‌های فیزیکی متفاوتی دارند.

کیاور اضافه کرد: درصورت تامین اعتبار، طی 2 سال آینده این 6 تصفیه خانه نیز وارد مدار بهره برداری خواهند شد و کرمانشاه در مجموع صاحب ۱۳ تصفیه خانه فاضلاب خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه افزود: با ساخت این تصفیه خانه‌ها جمعیت زیر پوشش شبکه مدرن فاضلاب در استان از ۶۴ درصد نزدیک به ۸۵ درصد خواهد رسید.

تصفیه‌خانه‌های در دست مطالعه

کیاور در ادامه با اشاره به این‌که برای ساخت چند تصفیه خانه دیگر نیز مطالعاتی صورت گرفته، تاکید کرد: مثلا ساخت تصفیه خانه در شهرستان‌های سنقر، صحنه و دالاهو در دست مطالعه است.

ساخت مدول دوم تصفیه خانه کرمانشاه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه بابیان این‌که تصفیه خانه فعلی کرمانشاه  نزدیک به۴۰۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد، از پیگیری برای ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه خبر می‌دهد.

کیاور با بیان این‌که مدول دوم نیز جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد، افزود: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه در کنار تصفیه خانه قدیمی ساخته خواهد شد.

قرارگاه خاتم الانبیا(ص) کمک می‌کند

کیاور با اشاره به این‌که مقرر شده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تعداد زیادی پروژه در کرمانشاه اجراکند، بیان کرد: یکی ازاین پروژه‌ها  مدول دوم تصفیه‌خانه کرمانشاه است که درخصوص آن با قرارگاه خاتم درحال تفاهم وانعقاد توافقنامه هستیم.

کیاور افزود: مقرر شده هزینه ساخت این تصفیه‌خانه از محل فروش پساب تصفیه شده به صنایع بزرگ مانند پتروشیمی‌ها و نیروگاه برق تامین و ساخت آن در مدت  3 سال انجام شودوبه اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه ظرفیت این تصفیه خانه را ۷۴ هزار مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز