خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام وحید احمدی

تحریم‌ها بعد از بسته شدن پرونده "پی.ام.دی" باید برداشته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باز بودن پرونده "پی.ام.دی" برای انجام و اجرای برجام مشکلاتی ایجاد می‌کرد که خوشبختانه این مهم نیز مختومه شد، لذا بعد از این مراحل باید تحریم‌ها همگی برداشته شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، حجت الاسلام وحید احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسته شدن پرونده "پی.ام.دی" صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران را به دنیا ثابت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موفقیت جمهوری اسلامی نشان داد فشارهایی که بر جمهوری اسلامی ایران در این سالها توسط کشورهای غربی و آمریکا وارد شده، همه ناحق و ناروا بوده است.

نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین وبیستون در مجلس شورای اسلامی افزود: با این وجود دولتهای غربی برای حفظ آبروی خود در این دوازده سال بحث مبهمی را مطرح کردند که در آن گفته شده است ایران در سال 2003 میلادی مطالعاتی در بخش نظامی داشته است.

احمدی تاکید کرد: با این وجود باز بودن پرونده "پی.ام.دی" برای انجام و اجرای برجام مشکلاتی ایجاد می کرد که خوشبختانه این مهم نیز مختومه شد، لذا بعد از این مراحل باید تحریمها همگی برداشته شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: با این وجود با کارنامه‌ای که طرف مقابل در این سالها از خود نشان داده است و نیز با بدقولی‌های این کشورها نمی‌توان از حذف تحریمها مطمئن باشیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایران در طول این پرونده صداقت داشته و تمامی تعهدات لازم را انجام داده است و الان نوبت آن رسیده که طرف مقابل دست از لجاجت بردارد.

کد خبر : ۳۳۱۰۹۶