خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه

۹۴ معتاد در سال‌جاری در کرمانشاه فوت شده‌اند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: ۹۴ معتاد در سال‌جاری در استان فوت شده‌اند.

به گزارش ایلنا در کرمانشاه، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: برای مبارزه با مواد مخدر نگاه علمی موجب کسب نتایج بهتر و دقیق‌تر می‌شود و این نوع نگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

یوسف شاه حسینی: مردم این استان از لحاظ شایستگی‌های فرهنگی و ایثارگری‌های درخشان دارای دستاوردهای ارزشمندی هستند، لذا برای این مردم باید بیشتر اهتمام داشت و تلاش‌های خود را جهت حل مشکلات و مسائل بکار گیریم.

وی توجه مدیران به ارائه راهکارهای علمی و پیشنهادات اجرایی و اثربخش جهت مبارزه قاطع‌تر با مواد مخدر و اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: ضروری است با یک رویکرد جدید‌تر و اساسی‌تر در راستای مبارزه با مواد مخدر گام برداریم و با ارائه راهکارهای علمی و عملی به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه تجهیز سرپناه‌های شبانه را در فصل سرما مهم دانست و گفت: برای پاکسازی چهره شهر از حیث معتادان بی‌سرپناه و خیابانی که به دلیل وضعیت اسفناکشان از خانواده و جامعه رانده شده‌اند، این موضوع نیازمند حمایت و احساس مسئولیت تمامی دستگاه‌های عضور شورا است، لذا توقع داریم با ارائه راه کاری درست این قشر آسیب دیده و آسیب رسان تعیین تکلیف شوند.

علی شمشیری با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از اعتیاد در هفت ماهه سال جاری گفت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴ نفر براثر اعتیاد فوت شده‌اند که از این تعداد ۱۳ نفر آنان زن بوده‌اند و این آمار نشان از زنگ خطر جدی دراین زمینه می‌باشد، بنابراین لازم است که نسبت به تامین مکان برای زنان معتاد خیابانی از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط توجه بیشتری داشته باشیم.

شمشیری با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مبارزاتی و اطلاعاتی قابل تحسین حوزه مقابله استان در امر شناسایی و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر خصوصاً تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های مقابله‌ای با پلیس مبارزه با مواد مخدر در طول سال جاری و حمایت همه جانبه دستگاه قضایی، خواستار تداوم و استمرار این همکاری‌ها جهت ایجاد امنیت پایدار در سطح استان شد.

وی همچنین با استناد به آمار ارائه شده از سوی مسئولین در خصوص دستگیری ۳. ۵ میلیون نفر قاچاقچی مواد مخدر در ۱۱ سال گذشته در کل کشور گفت: این آمار بسیار بالا خود حکایت از این دارد که صرف مقابله ما نمی‌توانیم بر این مشکل تسلط پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: علیرغم تمام اقدامات و فعالیت‌های شبانه روزی دستگاه‌های مقابله‌ای باز هم شاهدحضور فعال و عرضه مواد مخدر توسط این باند‌ها هستیم، بنابراین به موازات اقدامات مقابله‌ای ضروری است که برای مهار کردن این فعالیت‌ها، برنامه‌های خود را در حوزه فرهنگی و پیشگیری تقویت کنیم و با ارائه برنامه‌های کار ساز فرهنگی با آگاه سازی جامعه و همراه کردن آنان با خود از نفوذ قاچاقچیان وتوزیع کنندگان مواد مخدر به درون جامعه جلوگیری کنیم.

شمشیری با اشاره به محدودیت‌های اعتباری خواستار همراهی مسئولین دولتی با بخش خصوصی جهت ارائه راه کارهای علمی در مهار اعتیاد و کاهش جرائم ناشی از آن شد.

کد خبر : ۳۲۳۷۸۶