خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فولاد غرب در گفت و گو با ایلنا:

رشد اقتصادی هر کشوری نیازمند صادرات محصولات فرآوری شده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۷۸۱

مدیرعامل شرکت فولاد غرب گفت: رشد اقتصادی هر کشوری نیازمند صادرات محصولات فرآوری شده است و صادرات محصولات فرآوری شده نهایی با کیفیت و منطبق با استانداردهای جهانی که می‌تواند در بازارهای خارجی رقابت کند و محور توسعه قرار بگیرد.

جهانبخش شکری، در گفت‌و‌گو با ایلنا در کرمانشاه گفت: شرکت جهان فولاد غرب هر ساله به عناوین مختلف واحد نمونه کشوری و استان نایل شده است که این امر این مهم را می‌رساند که مجتمع جهان فولاد غرب کیفیت و رعایت استاندارد‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده است.

شکری تاکید کرد: گروه صنعتی شکری در حال توسعه است و برای تکمیل مجتمع جهان فولاد غرب اقدام به احداث ذوب آهن کرده که جای دارد از مسئولان و دیگر مدیران مربوطه که در این امر ما را یاری کردند، ‌‌نهایت تشکر و سپاس را داشته باشیم.

مدیرعامل مجتمع جهان فولاد غرب اظهار داشت: مجتمع جهان فولاد غرب با هدف تولید انواع مقاطع فولادی نظیر تیرآهن، می‌لگرد، ناودانی و نبشی در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید و در اندک زمانی توانست با ارائه محصولاتی با کیفیت و مطابق با استانداردهای ملی ایران، خود را در زمره واحدهای مطرح کشور معرفی نماید.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در این مسیر، وابستگی کارخانه‌های نورد به واردات مواد اولیه شمش فولادی بود، از این رو مدیران این مجتمع بر آن شدند تا با تاسیس شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون با هدف تولید سالیانه ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجبی و ۲۵۰ هزار تن شمش فولادی از ماده اولیه سنگ آهن، وابستگی خود را به واردات مواد اولیه قطع نمایند و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر از خروج بیش از ۲۲۰ میلیون دلار ارز از این کشور جلوگیری نمایند.

شکری یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های این واحد صنعتی را صادرات محصولات تولیدی به کشور عراق و افغانستان عنوان کرد و افزود: اخذ تاییدیه و مجوز صادرات از شرکتهای بازرسی بین المللی (اس. جی. اس) و (بی. وی) که بر روند صادرات به بسیاری از کشورهای منطقه نظارت کامل دارند توسط شرکت جهان فولاد غرب گواهی کیفیت بالای محصولات تولیدی این کارخانه بوده که ضمن اینکه پیاده سازی سیستم استاندارد ایزو ۲۰۰۸ و ۹۰۰۱ همراه با استاندارد زیست محیطی ۱۴۰۰۱ ایمنی شغلی کارکنان مهر تاییدی است بر برعایت تمامی استاندارد‌ها در این شرکت.

رییس هیات مدیره مجتمع جهان فولاد غرب تاکید کرد: رشد اقتصادی هر کشوری نیازمند صادرات محصولات فرآوری شده است و صادرات محصولات فرآوری شده نهایی با کیفیت و منطبق با استانداردهای جهانی که می‌تواند در بازارهای خارجی رقابت کند و محور توسعه قرار بگیرد.

شکری تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت جدید شرایط مقداری تغییری کرده و شرایط تنظیم بازار و صادرات آزاد خوب است که موجب از سرگیری صادرات شده است.

مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب افزود: در ایرن به ویژه استان کرمانشاه معادن غنی داریم که اگر بتوانیم کارخانجات فرآوری این معادن را با تکنولوژی‌های جدید و همگام با علم جدید به بهره برداری برسانیم و تولیدات با کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی داشته باشیم تحریمهای خارجی هیچ کاری نخواهند کرد.

وی عنوان داشت: عملیات خاکبرداری و تسطیح زمین در پروژه ذوب آهن بیستون در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار در اراضی همجوار با واحد نورد جهان فولاد غرب می‌باشد.

شکری تاکید کرد: متاسفانه سنگ آهن با قیمت خیلی پایین به چین و چند کشور دیگر صادر می‌شود که اگر ما بتوانیم این واحد را راه اندازی کنیم می‌توانیم محصولات نهایی را در بازارهای جهانی با قیمت پایین تری و کیفیت بالا‌تر عرضه کنیم و بازار داخلی را نیز کنترل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز