خبرگزاری کار ایران

تور موسیقایی گروه "آوا "در کشورهای اروپایی برنامه اجرا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۷۸

گروه موسیقی سنتی و محلی آوا از کرمانشاه به سرپرستی علی احمدی از 28 اسفندماه 93 در قالب یه تور موسیقایی در کشورهای اروپایی به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش ایلنای کرمانشاه، سرپرست گروه ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: گروه آوا به عنوان گروه منتخب از ایران، در سه کشور فرانسه، بلژیک و اسپانیا به اجرای موسیقی سنتی و محلی می‌پردازد.

علی احمدی در ادامه به تشریح برنامه های گروه پرداخت و افزود: گروه ابتدا به فرانسه رفته و در شهر پاریس به اجرای برنامه می پردازد. مقصد بعدی ما کشور بلژیک است و طبق برنامه در بروکسل یک اجرای کاملاً ایرانی را روی صحنه خواهیم برد. اسپانیا آخرین کشوری است گروه در آن به هنرنمایی می پردازد و در شهرهای مادرید و بارسلون به روی صحنه خواهیم رفت.

این هنرمند کرمانشاهی پیرامون برنامه های موسیقایی گروه در این تور اروپایی گفت: گروه یک برنامه جامع و بسیار متنوع برای هموطنان خارج از کشور و همچنین هنردوستان اروپایی تدارک دیده است. در این کنسرت ها مجموعه‌ای از آهنگهای شاد کردی، گیلکی، آذری، لری و همچنین موسیقی سنتی برای هنردوستان اجرا می کنیم. همچنین یک آهنگ انگلیسی با همراهی سازهای سنتور، ویلن و باران اجرا خواهیم کرد که با توجه به تسلط خواننده گروه به زبان انگلیسی کار خوبی خواهد بود.

سرپرست گروه آوا همچنین عنوان کرد: ما یک برنامه موسیقایی ویژه دیگر نیز آماده کرده ایم که عبارت است از اجرای قطعاتی با زیبا با محوریت سرنا و دوزله و با همراهی دف، تنبک و دهل که مطمئنم مورد توجه هنردوستان اروپایی قرار خواهد گرفت.

احمدی در پایان اظهار امیدواری کرد گروه آوا با  اجراهای زیبا و شنیدنی در اروپا بتواند جایگاه والای کرمانشاه در عرصه موسیقی را حفظ کند.

گفتنی است گروه آوا را در این تور اورپایی هنرمندانی همچون علی احمدی (سرپرست و نوازنده سنتور) دهل هادی رستمی (خواننده)، سعید شیرازی (تنبک، دف و دایره) و عارف روستایی (کمانچه، ویلن، سرنا و دوزله) همراهی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز