خبرگزاری کار ایران

حاشیه تالاب‌ها و ارتفاعات جوانرود دانه پاشی شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۵۶

توسط دوستداران محیط زیست، حاشیه تالاب‌ها و ارتفاعات جوانرود دانه پاشی شد.

به دنبال بارش برف و برودت هوا، مسئولان و فعالان محیط زیست جوانرود، صبح امروز، حاشیه تالاب‌ها و ارتفاعات این شهرستان را دانه پاشی کردند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، حاشیه تالاب‌ها و ارتفاعات جوانرود توسط دوستداران محیط زیست دانه پاشی شد.

در این راستا، آرش لهونی گفت: در فصل سرد ضروری است مردم پرندگان پناهجو را کمک و حفاظت کنند.

فرماندار جوانرود هدف از توزیع علوفه و دانه پاشی درحیات وحش را کمبود غذا درطبیعت دانست و افزود: امر یادشده باتوجه به یخ زدگی و سردی مناطق کوهستانی بوده به همین سبب این مسیر دسترسی امن و مطمئن گونه‌های جانوری به غذای مورد نیاز است.

وی تأکیدکرد: باتوجه به برودت هوا گونه‌های مختلف جانوری برای تهیه غذا به حاشیه جاده‌ها یا مناطق مسکونی پناه می‌برند و وظیفه انسانی و اخلاقی است که از این مخلوقات زیبا حفاظت کرده و با مهربانی با آن‌ها رفتار کنیم.

عطاالله قادری نیز باتقدیر از مسئولان و مردم گفت: امروز ۱۱۰ کیلوگرم گندم و دو کیسه نان خشک برای استفاده پرندگان این مناطق دانه پاشی شد.

رئیس اداره محیط زیست جوانرود افزود: در پی بارش‌های اخیر تاکنون ۳۰۰ کیلوگرم گندم برای استفاده پرندگان این مناطق دانه پاشی شده است.

وی تصریح کرد: دانه پاشی و پخش مواد غذایی برای پرندگان و سایر حیوانات وحشی در روزهای برفی و سرد فصل زمستان می‌تواند تأثیر بسیار مهمی درحفظ و کمک به حیات وحش و عدم مهاجرت پرندگان بومی به دیگر مناطق داشته باشد.

قادری از شکارچیان نیز خواست در این روز‌ها که پرندگان با کمبود مواد غذایی مواجه هستند از شکار بی‌رویه آن‌ها در حاشیه رودخانه و مناطق حفاظت نشده خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز