خبرگزاری کار ایران

رییس شورای عالی استان کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

اشتغال؛ نیاز امروز کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۸۳۲

امروز نیاز کرمانشاه، اشتغال است. زیرا تمامی مشکلات و ناهنجاری‌های موجود در این استان نشات گرفته از معضلات اقتصادی و نبود شغل برای جوانان است، لذا حل مسئله بیکاری و ایجاد مراکز تولیدی و صنایع مادر در کرمانشاه باید اولین کار و مهم‌ترین دغدغه مسئولان امر باشد.

رییس شورای عالی استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز استان کرمانشاه بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند همراهی و همدلی مردم ومسئولانش است.

مهندس سیامک الیاسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه گفت: باید اذعان کنیم که مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری در سطح استان داریم که برای حل آن‌ها باید از نظر و دیدگاه کار‌شناسان امر بهره ببریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است، افزود: اولین گلوله جنگ هشت ساله به شهر قصرشیرین در کرمانشاه اصابت کرد و آخرین آن هم به این استان خلاصه شد که این واقعیت، برای ما بسیاری از مشکلات و عقب ماندگی‌ها را به دنبال داشت.

رییس شورای عالی استان کرمانشاه تاکید کرد: در همین هشت ساله جنگ تحمیلی، بسیاری از هم استانی‌هایمان برای در امان ماندن از هجمه سنگین دشمن بعثی لاجرم به دیگر مراکز استانی در کشور مهاجرت کردند که این خود باعثشد که بسیاری از نخبگان و سرمایه‌های کرمانشاه از روی اجبار به دیگر نقاط ایران کوچ کنند.

الیاسپور با اشاره به اینکه علیرغم این همه مشکلات در هشت ساله جنگ تحمیلی، هنوز توجهی به کرمانشاه نشده است، گفت: زمانی که ما در خط مقدم جنگ قرار داشتیم، دیگر استانهای کشور با دلار ۷ تومانی در حال توسعه و پیشرفت بودند، ولی استان ما همچنان در زیر گلوله باران رژیم صدام بود.

وی بیان داشت: امروز آمار بالای بیماران روحی، روانی، جسمی و… در استان کرمانشاه و به ویژه در شهرستان‌های مرزی آن همانند قصرشیرین، سرپل ذهاب و… خود نتیجه این هشت سال جنگ، بمباران و موشکباران است.

رییس شورای عالی استان کرمانشاه گفت: ما منکر تلاش‌ها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور نیستیم، ولی از نحوه و مقدار توزیع ثروت و امکانات در استان‌هایی همانند کرمانشاه گله‌مند هستیم، زیرا آنگونه که باید و شاید به این استان توجهی نشده است.

الیاسپور تاکید کرد: علت اصلی این نارسایی را باید تصمیم گیری برخی از مدیران قبلی استان و استفاده نکردن آن‌ها از نخبگان عنوان کرد که این رسم نامیمون باید هرچه سریع‌تر در کرمانشاه برچیده شود و از نیروهای متعهد، مجرب و جوان برای پویایی بیشتر و بهتر بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم مسئولان نگاه‌شان را به کرمانشاه تغییر دهند، گفت: نیاز امروز کرمانشاه توجه و نیز تغییر نگرش مسئولان کشوری به این استان و پتانسیل‌های ویژه‌اش است.

رییس شورای عالی استان کرمانشاه به برخی از ویژگی‌ها و امتیازات کرمانشاه نسبت به دیگر نقاط کشور اشاره داشت و افزود: کرمانشاه، استانی چهار فصل است و همین ویژگی می‌تواند کرمانشاه را به یکی از قطب‌های کشاورزی و نیز گردشگری در کشور تبدیل کند.

الیاسپور در ادامه گفت: امروز نیاز کرمانشاه اشتغال است زیرا تمامی مشکلات و ناهنجاری‌های موجود در این استان نشات گرفته از همین معضلات اقتصادی و نبود شغل برای جوانان است، لذا حل مسئله بیکاری و ایجاد مراکز تولیدی و صنایع پایه‌ای و مادر در کرمانشاه باید اولین کار و مهم‌ترین دغدغه مسئولان امر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز