خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سیمان سامان غرب اعلام کرد:

«سیمان سامان غرب»؛ برترین واحد سبز در تولید صنعت سیمان جهان

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۱۸۸

مدیر عامل سیمان سامان غرب این شرکت را سبزترین واحد تولید در صنعت سیمان دنیا عنوان کرد.

مراسم «روز پاک» با حضور فرماندارشهرستان کرمانشاه، مدیرکل محیط زیست، مدیرعامل سیمان سامان غرب در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، در ابتدای این مراسم، مدیرعامل شرکت سیمان سامان غرب اظهار داشت: باید اعلام کرد که شرکت سیمان سامان غرب به عنوان واحد نمونه سبز کشور شناخته شده است.

مهندس شهریار گراوندی گفت: آمارهای موجود نشان می دهد که شرکت سیمان سامان غرب به عنوان بزرگترین صادر کننده صنعت سیمان در کشور شناخته می شود که این نوعی افتخار برای مردم کرمانشاه است.

مدیرعامل شرکت سیمان سامان غرب افزود: امروز شما قدم به کارخانه ای گذاشته اید که به عنوان واحد صنعت سبز کشور از دستان معاون رییس جمهور لوح تقدیر دریافت کرده است.

گراوندی تاکید کرد: همچنین در سال ۲۰۱۴ شرکت سیمان سامان غرب در سمینار " گرین هاورد " در شهر فرانکفورت آلمان به عنوان سبزترین واحد تولید سیمان در دنیا شناخته شد که هم مایه افتخار برای هر ایرانی و نیز هر کرمانشاهی است.

مدیرعامل شرکت سیمان سامان غرب اظهار داشت: زمانی که این کارخانه به بهره برداری رسید، توانستیم با راه اندازی دو خط تولید رکورد تولید سیمان را در کشور بشکنیم.

وی با اشاره به اینکه سهامداران این شرکت از همان روزهای نخستین نگاهی بسیار ویژه به مباحثزیست محیطی داشته اند، ادامه داد: ضرورت دارد که شئونات زیست محیطی در این منطقه که از نظر کشاورزی منطقه ای مهم در کرمانشاه محسوب می شود، رعایت می شد که خوشبختانه توانستیم با استفاده از تجربیات دوستان و همکاران در شرکت سیمان سامان این مهم را رعایت کنیم.

مدیرعامل شرکت سیمان سامان غرب گفت: همچنین شرکت سیمان سامان غرب در بحثفیلتراسیون در سطح کشور واحد نمونه است.

گراوندی بیان داشت: فیلترهای استفاده شده در این شرکت برای خروجی غبار زیر ۱۵ میلی گرم است که این امر تنها با انتخاب تجهیزات مدرن و به روز دنیا مسیر شده است.

وی با تاکید بر اینکه این عدد شاید در سیمان سامان غرب حتی کمتر از ۱۵ میلی گرم باشد، گفت: همچنین این شرکت در بحثمصرف انرژی و صرفه جویی در انرژی، نگرشی زیست محیطی داشته است.

مدیرعامل شرکت سیمان سامان غرب اظهار داشت: در طول این ۴ سال فعالیت شرکت سیمان سامان غرب، از حیثمصرف انرژی در پایین ترین حد بوده ایم و حتی جایزه گرفته ایم.

گراوندی بیان کرد: در همین جا از همه همکاران و پرسنل شرکت سیمان سامان غرب به خاطر این همه تلاش در امر تولید و سربلندی کرمانشاهی تقدیر و تشکر می کنم و باید گفت که سیمان سامان غرب افتخاری است برای کرمانشاهیان.

در ادامه این نشست، فرماندار شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: در آغاز هزار سوم در کشورهای دنیا انقلاب زیست محیطی روی داد و این امر در کشورهای توسعه یافته و اروپایی نمود بیشتری داشت و بالعکس در کشورهای در حال توسعه و یا توسعه نیافته رنگ و نمود کمتری دارد.

فضل الله رنجبر تاکید کرد: امروز باید نگاه ویژه ای به محیط زیست داشته باشیم و اگر نگاهمان در این امر جامع و کامل نباشد بی شک در امر توسعه شکست خواهیم خورد.

فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: در دین مبین اسلام و هم در قوانین جمهوری اسلامی نگاه ویژه ای به محیط زیست شده، لذا برای نهادینه کردن این نگرش، باید دست به دست هم دهیم.

رنجبر تاکید کرد: محیط زیست جزو لاینفک زندگی انسانهاست و بی شک جنگهای آینده دنیای بشر به خاطر آب و خاک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران نگاه خاص و ویژه ای به محیط زیست نداریم و باید این نوع نگرش اصلاح شود، بیان داشت: باید در این جا به شرکت سیمان سامان غرب برای شکستن رکوردهای تولید و نیز حفظ محیط زیست تبریک بگوییم.

در ادامه این مراسم، تورج همتی، مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، اظهار داشت: نگاه مدیران به این کارخانه در بحثزیست محیطی، نگاهی کامل و تخصصی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در بحثهوا می دانیم که هوا کالایی رایگان است که در اختیار ما قرار می گیرد، کالایی که باید آن را با ارزش ترین و مهمترین کالا برای بشریت و جانداران دانست.

همتی تاکید کرد: مشکلاتی که ما امروز در بحثهوا با آن روبرو هستیم، موضوع انقلاب صنعتی بود که با مصرف بی رویه سوختهای فسیلی همراه بود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه اظهار داشت: همچنین در انقلاب کشاورزی چهره زمین را تغییر دادیم و امروز شرایط ما در این حوزه به جایی رسیده است که باید سریعتر نگاه و نگرش‌مان را تغییر و اصلاح کنیم.

همتی با اشاره به اینکه آلودگی هوا نتیجه نگاه صرف صنعتی است، گفت: ما باید بتوانیم که محیط زیست را در کنار صنعت نگاه و نیز مطرح کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه به نقش خودروها در آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها اشاره داشت و بیان کرد: امروز بیش از ۷۰ درصد از آلودگی های ما در شهرها مربوط به خودروها است.

همتی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۶۰ هزار خودرو در سطح استان کرمانشاه داریم که در حدود ۱۵۰ هزار دستگاه از آنها در کلانشهر کرمانشاه تردد می کنند.

وی با اشاره به ضرورت خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه فعالیت، تاکید کرد: برای برون رفت از این معضل باید استفاده از وسایل نقلیه عمومی و ناوگان شهری را نهادینه کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: یکی دیگر از معضلات جامعه بشری در امر سلامت، باران‌های اسیدی است که این پدیده خطرناک در کشورهای جنوب شرقی آسیا به علت استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی بسیار بالاست.

همتی با تاکید بر اینکه آلودگی محیط زیست باعثایجاد بیماری های مختلفی در زندگی بشری شده است، اظهار داشت: امروز به جز بیماری های تنفسی و آسم، بیماری های آسم و قلبی و نیز برخی از سرطانها، نتیجه همین افزایش سطح آلودگی در دنیاست.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: برای تعیین دقیق میزان آلودگی در سطح استان کرمانشاه سه دستگاه سنجش هوا در سه شهرستان پاوه، کنگاور و قصرشیرین نصب شده است.

وی تعداد این دستگاهها در سطح استان را ۹ ایستگاه عنوان کرد و افزود: ۴ ایستگاه از این موارد در سطح کلانشهر کرمانشاه نصب شده اند.

در ادامه این برنامه، تصفیه خانه و نیز برج کنترل در شرکت سیمان سامان کرمانشاه افتتاح و به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز