خبرگزاری کار ایران

تولید سالانه ۱۶۰۰تن گوجه ‌فرنگی گلخانه ‌ای در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۴۷

سالانه ۱۶۸۰تن گوجه فرنگی گلخانه ‌ای در گلخانه های استان برداشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه ۱۶۸۰تن گوجه فرنگی گلخانه ‌ای در گلخانه های استان برداشت و به بازار مصرف عرضه می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، علی اشرف منصوری با اشاره به تولید سالانه ۱۶۰۰تن گوجه فرنگی گلخانه ای در استان کرمانشاه، گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی گلخانه ای در استان بیش از ۱۱هکتار بوده و تولیدات این گلخانه ‌ها از مرغوب ‌ترین تولیدات گلخانه است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت گوجه ‌فرنگی گلخانه ای مربوط به شهرستان قصرشیرین است، افزود: در استان امکان توسعه کشت گوجه فرنگی به صورت گلخانه ای وجود دارد و برای افزایش سطح زیر کشت از محل طرح توسعه تسهیلات بانکی با سود کم و دوره بازپرداخت طولانی فراهم شده که امیدواریم با استقبال متقاضیان و احداثگلخانه های جدید شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش درآمد کشاورزان باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تأکید کرد: یکی از راه های مقابله با خشکسالی و افزایش بهره ‌وری در بخش کشاورزی، استفاده از کشت های گلخانه ای است. زیرا در گلخانه ها با کمترین میزان مصرف آب، بیشترین محصول تولید می شود.

وی تصریح ‎کرد: در سطح گلخانه ها به ازای هر هکتار، نیم ‌لیتر در ثانیه آب به روش هیدروپونیک مصرف می شود که نسبت به روش ‌های دیگر آبیاری به صرفه تر است.

منصوری اظهار کرد: در هر هکتار گلخانه به صورت مستقیم ۱۴نفر و ۲۰نفر غیر مستقیم مشغول به کار می شوند به همین دلیل احداثگلخانه ها می توانند در اشتغال زایی و درآمدزایی نقش بسزایی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز