خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کرمانشاه:

افزایش جمعیت روستاها از ایجاد حاشیه نشینی شهرها جلوگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۰۷

افزایش جمعیت در روستاها از یکسو افزایش تولید و از سوی دیگر از ایجاد حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: افزایش جمعیت در روستاها از یکسو افزایش تولید را به دنبال دارد و از سوی دیگر از ایجاد حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، آیت الله آزرمی صبح امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه در جلسه بررسی طراحی الگوی توسعه روستایی، بر اجرای برنامه های راهبردی در روستاها به منظور ایجاد انگیزه بین روستاییان برای ماندگاری در روستاها تآکید کرد.

وی افزایش جمعیت در روستاها را از یکسو موجب افزایش تولید و از سویی دیگر عاملی در جلوگیری از ایجاد حاشیه نشینی در شهرها عنوان کرد.

آزرمی تصریح کرد: با اجرای برنامه های راهبردی و اجرایی می توان روستاییان را به منظور کمک به افزایش تولید و از بین بردن مشکلات مربوط به حاشیه نشینی در شهرها به ماندگاری در روستاها ترغیب کرد.

معاون استاندار اظهار کرد: هر روستا دارای امکانات و پتانسیل های خاص خود است که می توان با شناخت و به فعلیت درآوردن این ظرفیت ها ضمن حل مشکلات نسبت به ایجاد شغل و کار با کمک و مشارکت خود روستاییان اقدام کرد.

در ادامه دکترعبدالحمید پاپ زن نماینده گروه توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی نیز به تفصیل در خصوص پروژه توانمندسازی جوامع محلی و توسعه پایدار منابع طبیعی در شهرستان ها و روستاهای استان سخن گفت وهدف از اجرای این طرح را توسعه پایدار منابع طبیعی با حفظ و تقویت سرمایه ها و دارایی های معیشتی روستاییان کرمانشاه و ارتقای توان سازگاری عنوان کرد.

وی موضوعاتی از قبیل معیشت پایدار مردم محلی، منابع طبیعی پایدار و مدیریت یکپارچه و انسجام سازمانی و ایجاد روح مشارکت در مردم روستا را از محورهای کاری طرح ذکر کرد.

پاپ زن تصریح کرد: این طرح با مشارکت و حضور روستاییان در بسیاری از نقاط استان اجرا شده و به عنوان الگو آماده گسترش و تعمیم دادن آن به سراسر کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز