خبرگزاری کار ایران

۱۴ قطعه سهره طلایی از متخلفین صید در پناهگاه حیات وحش بیستون کشف شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۴۲

مامورین یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش بیستون در حین گشت، موفق به دستگیری هفت نفر از شکارچیان غیرمجاز در منطقه شدند و از آن ها تعداد ۱۴ قطعه سهره طلایی، پنج عدد قفس و دو رشته تور دامی کشف و ضبط کردند.

مسئول پناهگاه حیات وحش بیستون از دستگیری هفت شکارچی غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش بیستون خبر داد و اظهار داشت: از آن‌ها تعداد ۱۴ قطعه سهره طلایی، پنج عدد قفس و دو رشته تور دامی کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، صالح باوندپور صبح پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش بیستون در حین گشت و کنترل، موفق به دستگیری هفت نفر از شکارچیان غیرمجاز در منطقه شدند و از آن‌ها تعداد ۱۴ قطعه سهره طلایی، پنج عدد قفس و دو رشته تور دامی کشف و ضبط کردند.

وی افزود: پرونده شکارچیان مذکور پس از تنظیم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد و پرندگان کشف شده نیز به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

باوندپور از مداوای یک بهله دلیجه کوچک و یک بهله سارگپه پا بلند نیز خبر داد و گفت: یکی از شهروندان دوستدار طبیعت، پرندگان مذکور را که از ناحیه بال آسیب دیده بودند به این پناهگاه تحویل داد که هم اکنون در این مرکز تحت مداوا و مراقبت هستند تا پس از بهبود در زیست‌گاه طبیعی خود رهاسازی شوند.

مسئول پناهگاه حیات وحش بیستون با اشاره به اینکه این پناهگاه با مساحت حدود ۴۰هزار و۶۵۱هکتار به دلیل موقعیت و شرایط خاص ارتفاعات منطقه به تبعیت از شرایط اقلیمی زاگرس، دارای محیط و ویژگی‌های منحصر به منطقه بوده است، تصریح کرد: عوامل مساعد زیستگاهی سبب تنوع حیات وحش در آن شده است.

وی با بیان اینکه طبق اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی تلقی می‌شود، اظهار کرد: از عموم مردم می‌خواهیم در حفظ محیط زیست کوشا باشند و در صورت مشاهده افراد متخلف زیست محیطی مراتب را به ادارات محیط زیست گزارش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز