خبرگزاری کار ایران

در سال جاری صورت گرفت؛

شناسایی هزار و ۲۴۲ دانش آموز دختر بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۲۵

هزار و ۲۴۲ دانش آموز دختر در سال جاری به عنوان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بسیاری از آنان دوباره راهی مدارس شدند.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: یک هزار و ۲۴۲ دانش آموز دختر در سال جاری به عنوان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بسیاری از آنان دوباره راهی مدارس شدند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، آیت الله آزرمی صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده گفت: ضرورت دارد که یک برنامه کامل و جامع در بخش‌های مختلف در حوزه بانوان استان متناسب با برنامه ششم توسعه تدوین شود.

وی افزود: این برنامه و چشم انداز باید با دقت کامل طراحی شود و این مهم یک تلاش جمعی و همگانی با نظارت حوزه بانوان استانداری را می‌طلبد.

آزرمی تصریح کرد: براساس این چشم انداز، برنامه‌های حوزه بانوان باید به صورت همه جانبه و جامع دنبال شود همچنین این برنامه باید مسائل و مشکلات بانوان در حوزه‌های مختلف برای سال‌های آینده را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با تاکید بر توجه ویژه به مسائل بانوان بویژه دختران بازمانده از تحصیل در شهر‌ها و روستا‌ها، بیان داشت: باید با یک روش نوین و جدید زمینه‌ای فراهم شود که همه دختران در شهر‌ها و روستا‌ها قادر به ادامه تحصیل باشند و برخی‌ها به جهت برخی مشکلات از تحصیل باز نمانند.

وی همچنین خواستار در نظر گرفتن راهبرد‌ها و اهداف به صورت جامع به منظور تقویت باورهای بومی و محلی در جهت افزایش علم آموزی فارغ از مفهوم جنسیتی و کسب مهارت‌های زندگی در روستا‌ها به ویژه برای دختران روستایی شد.

درادامه موسوی، مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان، در این زمینه گفت: هدف از ارائه این برنامه جذب بازماندگان از تحصیل در آموزش و پرورش و برخورداری از حقوق مدنی یکسان فارغ از حوزه جغرافیایی و تفاوت جنسیتی در مدارس استان است.

وی آمار کل دانش آموزان استان را ۳۱۶هزار و ۹۹۳ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۴۹هزار و۳۷۶ نفر دختر و۱۶۷هزار و۶۱۷ نفر پسر است.

به گفته این مسئول آمار کل دانش آموزان ابتدایی ۱۶۹هزار و ۹۷ نفر دانست که ۸۱هزار و۵۸۷ نفر دختر و مابقی که ۸۷هزار و۵۱۰ نفر می‌باشد، پسر هستند.

موسوی آمار دانش آموزان متوسطه اول را ۴۸هزار و هفت نفر و در متوسطه دوم ۶۸هزار و ۶۶۱ نفر اعلام کرد.

وی درپایان اظهار کرد: هزارو ۲۴۲ دانش آموز دختر در سال جاری به عنوان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خیلی از این افراد دوباره راهی مدارس شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز