خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه:

بیمه دام‌های عشایر، باعثحفاظت از سرمایه آنها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۷۲

توسعه بیمه محصولات تولیدی عشایر از جمله دام‌های آنها، باعثافزایش راندمان تولید و حفاظت از سرمایه عشایر می‌شود.

علی اشرف حیدری با بیان مطلب فوق در گردهمایی بیمه دام عشایر منطقه ۳ کشور افزود: در استان کرمانشاه مراتع خوبی داریم که جهت تولید دام در خدمت عشایر است، اما باید کار جدی صورت گیرد تا ضمن حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، با بیمه کرده محصولات از مال و سرمایه عشایر حمایت شود.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، با بیان اینکه استان کرمانشاه در جنگ ۸ ساله در محور مبارزه بوده و عشایر نیز در صف مقدم با متجاوزین مقابله کرده‌اند، افزود: عشایر این استان در دوران دفاع مقدس ضمن تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده از نظر ساختارهای تولیدی متحمل خسارات و آسیب‌های جدی شده که جبران آن‌ها سال‌ها زمان برده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: جامعه‌ای موفق خواهد بود که در همه امور خودکفا بوده و دست به سوی کشورهای دیگر دراز نکند و ما وظیفه داریم در سنگر تولید از عشایر حمایت کرده و مرتع خوب، دام مناسب، راه تردد ایمن و سایر امکانات تولید را در اختیار آن‌ها قرار داده و با بیمه کردن محصولاتشان در موقع وارد شدن خسارت با بیمه از آن‌ها حمایت کنیم.

وی تاکیدکرد: در صورت حمایت از تولید کنندگان واقعی که روستائیان و عشایر ما هستند می‌توانیم به دنیا بگوئیم روی پای خود ایستاده‌ایم و این امر جز با همت و تلاش عزیزان کشاورز و عشایر در جبهه تولید محقق نخواهد شد.

در ادامه این گردهمایی که به منظور توسعه و افزایش درآمد صندوق بیمه عشایر در محل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با حضور مدیران امور عشایرمنطقه ۳ کشور شامل استان‌ها کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و مدیر گروه صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور برگزار شد؛ مهندس علی اشرف آزادی مدیرامور عشایری استان کرمانشاه گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همواره دغدغه عشایر بوده مبحثبیمه بوده و باید بستری مناسب فراهم شود که از سرمایه عشایر که دام آن‌ها است حمایت لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: عشایر در تولید فرآورده‌های دامی کشور نقش اساسی داشته و دام تنها سرمایه آن‌ها است که در اثر سوانحه طبیعی و یا غیر طبیعی از بین می‌رود؛ لذا امور عشایری در نظر دارد که مشکلات و موانع در سر راه تولید عشایر را تسهیل کرده و بیمه دام را به عنوان آرامش خاطری برای عشایر گسترش دهد.

وی یادآور شد: زمانی که سوانحی برای دام عشایر اتفاق می‌افتد تمام زندگی آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و با خطر مواجه می‌شود که باید فرایدندی تعریف شود که ارزیابی خسارت در کمترین زمان ممکن انجام شده و خسارت فوراً به عشایر پرداخت گردد که در این راستا باید به عشایر عزیز این اطمینان داده شود که از سرمایه آن‌ها حمایت می‌کنیم.

مدیر کل امور عشایر در ادامه به معرفی استان کرمانشاه پرداخت و افزود: استان کرمانشاه مرکزیت غرب کشور را داشته و قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و دارای حدود ۷۹ هزار نفر جمعیت عشایری در غالب ۱۴ ایل بوده و۳۰درصد از دام استان را عشایر تولید می‌کنند که این مقدار حدود ۷درصد از کل دام کشور را شامل می‌شود.

مهندس آزادی با اشاره به اقدامات امور عشایری استان کرمانشاه گفت: خرید علوفه و تجهیز خودروهای آبرسان به عشایر از توفیقات تعاونی عشایراستان بوده که هم اکنون نیز ادامه دارد.

در ابتدای این گردهمایی مهندس ابارش مدیر گروه صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور و دکتر نریمانی مدیر گروه صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه به تشریح نحوه بیمه دامهای عشایر و حمایتهایی که دولت از بیمه عشایر می‌کند، پرداخته و مطالبی در خصوص نحوه بیمه گذاری، برآورد و پرداخت خسارتهای احتمالی ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز