خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا:

تب مالت ۷۲ نفر از مردم روستای «چشمه گچ» را مبتلا کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۴۶

همین فضولات حیوانی در این سال‌ها، باعثابتلای بیش از ۷۲ نفر از روستائیان «چشمه گچ» به «تب مالت» شده است، امری که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

بسیاری از روستاهای بخش سرفیروزآباد کرمانشاه از اولیه‌ترین امکانات روز بی‌بهره‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، در میان وضعیت رفاهی ۲۵۳ روستای بخش سرفیروزآباد کرمانشاه از نظر محرومیت در این دیگر نقاط استان وضعیت بغرنج تری دارند.

با این حال بعد از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز، جاده‌های این روستا‌ها و دهستان‌ها، از پایین‌ترین استانداردهای روز برخوردار هستند.

شاید بد‌ترین وضعیت را در روستای چشمه گچ از توابع بخش دهستان کرمانشاه است پیدا کرد، مشکلاتی که کماکان به قوت خود باقی است و تاکنون نه مسئولان به فکر حل این معضل بوده‌اند و نه خود روستائیان.

یکی از بغرنج‌ترین مشکلات در روستای چشمه گچ انباشته شدن فضولات حیوانی بر روی همدیگر است که تاکنون هیچ یک از مسئولان و خود مردم به عواقب خطرات بالقوه این همه فضولات حیوانی در قلب روستا دقت نکرده‌اند.

با این وجود، همین تپه‌های انباشته از فضولات حیوانی تاکنون صدمات جانی و مالی بسیاری برای ساکنان روستای چشمه گچ به دنبال داشته است.

«علی بابا میرزایی» دهیار روستای چشمه گچ در این باره به حبرنگار ایلنا گفت: هر کدام از خانوار‌ها در این روستا، بیش از ۷۰ تا ۸۰ راس دام دارند، با این وجود جایی برای دفع فضولات دامی در این روستا خود ندارد و این مشکلی است که سالیان است، مردم ما را درگیر خود کرده است و منشا هزاران بیماری شده است.

منوچهر کاظمی‌نژاد، بخشدار سرفیروزآباد کرمانشاه نیز در این باره به خبرنگار ایلنا، گفت: برای رفع این مشکل نیازمند همکاری مردم و روستائیان هستیم و دولت نیز در این امر با روستائیان چشمه گچ همکاری و تعامل خواهد داشت.

«قربان عزیزی» بهیار روستای چشمه گچ در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: همین فضولات حیوانی در این سال‌ها باعثابتلای بیش از ۷۲ نفر از روستائیان به «تب مالت» شده است، امری که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

این بهیار روستای چشمه گچ ادامه داد: از سویی دیگر خانه بهداشتی در این روستا که جزو آبادای‌های بزرگ دهستان جلالوند است، وجود ندارد و مردم برای مراجعه مجبورند به زیرزمینی که بدین منظور اختصاص داده‌ایم مراجعه کنند که این امر مغایرات زیادی با بحثبهداشت و سلامت جامعه دارد.

بهیار روستای چشمه گچ در این باره تاکید کرد: با وجود این همه معضلات، در سالجاری بیش از ۷۰ نفر از اهالی روستای چشمه گچی به بیماری «تب مال» مبتلا شده‌اند که این امری خطرناک برای روستائیان و… است.

از سویی دیگر روستایی چشمه گچ با داشتن ۱۴۰ خانوار و ۷۰۰ نفر جمعیت هنوز خانه بهداشتی ندارد، امری که برای روستایی با این بزرگی، نقطه ضعف بزرگی برای مسئولان محسوب می‌شود.

جلیل بالایی، مدیرکل امور دفتر روستایی استانداری کرمانشاه، در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: انشاالله در بهمن ماه سالجاری خانه بهداشت روستای چشمه گچ افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

روستای چشمه گچ از توابع بخش سرفیروزآباد کرمانشاه است که جزو یکی از بزرگ‌ترین روستاهای دهستان جلالوند محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز