خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کرمانشاه:

صداقت در همه امور زندگی، باید سرلوحه روابط زنان و مردان جامعه باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۰۸

صداقت عاطفی، صداقت در امور گذشته، صداقت در زمان حال، صداقت در امور آینده و صداقت در همه امور زندگی باید سرلوحه روابط زنان و مردان جامعه باشد.

دکتر سعیده سادات حسینی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اظهار داشت: به طور کلی برای پیشگیری از خیانت زناشویی اصول مهمی وجود دارد که برای هدایت و بهبود زندگی زناشویی بسیار تاثیر گذار است. براین اساس با جایگزین کردن عادت‌های مفید یعنی «گوش کردن، حمایت، تشویق، احترام، اعتماد، پذیرش و گفتگو» به جای عادت‌های مخرب و مضر یعنی «عیب جویی، سرزنش، شکایت، غر زدن، تهدید، تنبیه و کنترل کردن» در پیشگیری از خیانت زوجین می‌تواند نقش مهمی در این راستا داشته باشد.

به گزارش ایلنا در کرمانشاه، عضو هیات علمی گروه روان‌شناسی این دانشگاه در سخنان خود به چهار اصل «حمایت، توجه، زمان و صداقت» اشاره کرد و افزود: براساس اصول یادشده عامل ناخشنودی همسرتان نباشید، برای این منظور اجتناب از رفتار خشمگینانه، اجتناب از قضاوت نامحترمانه و خواسته‌های خود خواهانه را مد نظر داشته باشید، از همسرتان تعریف و تمجید کنید و از وی در برابر بحران‌های مختلف حمایت کنید.

وی، اصل دوم یعنی «توجه» را یکی دیگر از مهم‌ترین نیاز‌های عاطفی همسردانست و خاطر نشان کرد: زنان نیاز به محبت، حمایت مالی و نیاز به مهر خانوادگی دارند. در مورد مردان نیز نیاز به داشتن روابط عاطفی، جلب توجه، تعریف و تمجید نیز مهم و اساسی است.

این روان‌شناس در ادامه سخنان خود به اصل سوم یعنی «زمان» تاکید کرد وگفت: زمانی را برای نشان دادن توجه غیر مشروط به همسرتان تعیین و مقدار زمان با هم بودن را بیشتر کنید. در این زمان‌ها شرایطی را فراهم کنید تا همسرتان در کنار شما بودن را ترجیح دهد.

سعیده سادات حسینی، اصل چهارم که «صداقت» است را اساس و پایه زندگی زن و شوهر برشمرد و گفت: به طور کامل با همسرتان صادق باشید. صداقت عاطفی، صداقت در امور گذشته، صداقت در زمان حال، صداقت در امور آینده و صداقت در همه امور زندگی باید سرلوحه روابط زنان ومردان جامعه باشد و اگر این اصول رعایت شود، زندگی شیرین ولذت بخشی برای خود و همسرتان فراهم خواهید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز