خبرگزاری کار ایران

رییس اداره فرهنگ سرپل ذهاب در گفتگو با ایلنا؛

عملکرد شش ماهه فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۸۱

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب، عملکرد شش ماهه این اداره را تشریح کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب فعالیت‌های این اداره در ۶ ماهه نخست امسال را تشریح کرد.

مرزبان بساطی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در سرپل ذهاب، اظهار داشت: برگزاری جشن و مراسم مذهبی در ایام و مناسبت‌های خاص با برپایی ۱۱ محفل انس قرآن در مساجد سطح شهر و روستا در ماه رمضان، برگزاری جشنواره بازی های بومی – محلی غدیر بین مهدهای کودک و دو مدرسه ابتدایی، اجرای برنامه‌های دهه کرامت و دهه امامت و ولایت و برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در سرپل ذهاب به مدت ۷ شب.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب بیان داشت: از دیگر فعالیت‌های این اداره در مدت‌زمان یادشده پیگیری وضعیت انجمن‌ها و تشکیل آن‌ها که شامل پیگیری فعالیت انجمن خوشنویسی، موسیقی و هنرهای نمایشی این شهرستان بوده است.

وی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه به مناسبت‌های مختلف شامل برپایی نمایشگاه کتب علوم قرآنی در قالب ۷۰۰۰ جلد کتاب با ۵۰۰ عنوان به مدت ۱۵ روز کاری با تخفیف ۴۰% در مکان کتابخانه عمومی رسالت برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسان برتر شهرستان، نمایشگاه پوستر و عکس با موضوع خانواده و ماهواره و نمایشگاه طراحی و نقاشی با موضوع اعتیاد درکنار آن برپایی نمایشگاه عکس شهدا در هفته دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه آثار هنری دستی و هنرهای تجسمی در دهه کرامت در مدت زمان یادشده در این شهرستان از جمله این فعالیت‌هاست.

بساطی همچنین، از دیگر این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری کلاس‌های طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در رشته های قرآن و احکام، معارف اسلامی، نقاشی و طراحی، شعر، داستان‌نویسی، نمایش و بازیگری و کارهای هنری در تابستان ۹۳ و برگزاری دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت درکنار آن برگزاری جلسات متعدد به منظور سازماندهی بنرهای سطح شهر و برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و پیگیری مصوبات آن با برپایی بیش از ۴ جلسه و ۳۹ مصوبه اشاره کرد.

وی افزود: تشویق و ترغیب هنرمندان و حمایت از آن‌ها در رشته‌های مختلف در قالب ساخت فیلم اشک سرخ زیتون بامضمون فیلم انتفاضه، ساخت فیلم تولد لاله‌ها در مورد زندگینامه شهید ایرج رستمی که یک فیلم مستند – داستانی است. همچنین، کسب مقام اول جشنواره موسیقی سنتی در مناطق زاگرس‌نشین با حضور ۱۰ استان و راهیابی به جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر درکنار آن تشکیل دوره‌های تخصصی فیلم‌برداری و تدوین برای اعضای انجمن فیلم شهرستان و تجلیل از خبرنگاران شهرستان و حمایت و همکاری با کارگردان و تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس از دیگر این فعالیت‌هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز