خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

دو کنسرسیوم و هلدینگ صادراتی در کرمانشاه در حال شکل‌گیری است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۳۹

دو کنسرسیوم و هلدینگ صادراتی در استان کرمانشاه در حال شکل‌گیری است که تا پایان سال‌جاری فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان بر‌تر این استان گفت: عمده فعالان حوزه صادرات را بخش خصوصی تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، کیوان کاشفی اظهار داشت: تعیین تکلیف نرخ ارز برای تمام فعالان اقتصادی صادرکننده و واردکنندگان، ثبات در قوانین و مقررات در امر تجارت، پویایی در روابط خارجی و عملیاتی‌ کردن مشوق‌های صادراتی موجب دستیابی به برنامه‌ها و اهداف دولت در حوزه صادرات می‌شود.

وی بیان داشت: استان کرمانشاه در زمینه صادرات، قدمت طولانی دارد و فعالان اقتصادی این استان در حوزه تولی و صادرات قطبی در غرب کشور محسوب می‌شوند.

کاشفی رشد ۶۰ پله‌ای گمرک ایران در یک‌سال اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: چرخه صادرات باید به‌شکلی تعریف شود که در کمترین زمان بیشترین صادرات انجام شود.

وی با تأکید بر حضور قوی‌تر و پررنگ‌تر در عرصه‌های صادرات جهانی، خاطرنشان کرد: دو کنسرسیوم و هلدینگ صادراتی در استان کرمانشاه در حال شکل‌گیری است که تا پایان سال‌جاری فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از راه‌اندازی «باشگاه فعالان اقتصادی جوان» در اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خبر داد و افزود: این جوانان می‌توانند پشتوانه تجارت آینده استان باشند.

وی سهم تسهیلات در بخش تجارت را چهار درصد عنوان کرد و خواستار احیای اتاق مشترک ایران و عراق توسط مسئولان اتاق بازرگانی ایران شد.

کاشفی بر ایجاد پایگاه‌های تجاری و آنتن و حساس‌گرهایی در عراق از جمله اربیل، بغداد و بصره نیاز دارد که به‌صورت به‌روز فعالیت‌ها و قیمت‌های بازار عراق را رصد کنند و کانال‌های ارتباطی برای حمایت تجار ایرانی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز