خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه:

مطالعه امکان سنجی ۳ خوشه صنعتی در کرمانشاه انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۰۴۷

مطالعه امکان سنجی سه خوشه صنعتی دیگر که عبارتند از خوشه پلی اتیلن، گیاهان دارویی و محصولات لبنی هستند، در کرمانشاه انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: مجوز توسعه خوشه صنعتی محصولات لبنی اخذ و در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شاهپور قنبری اظهار داشت: مطالعه امکان سنجی توسعه خوشه محصولات لبنی استان در سطح صنایع مرتبط در سال ۹۰ انجام شده است.

وی اظهار کرد: تا سال گذشته هشت خوشه صنعتی نان برنجی و شیرینی سنتی، گیاهان دارویی، محصولات لبنی، پلی اتیلن، مرغ و تخم مرغ، فرآورده‌های گوشتی، گردشگری و سنگ‌های تزیینی در استان شناسایی شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با بیان اینکه پروژه خوشه صنعتی نان برنجی و شیرینی سنتی پایان یافته تصریح کرد: مطالعه امکان سنجی سه خوشه صنعتی دیگر که عبارتند از، خوشه پلی اتیلن، گیاهان دارویی و محصولات لبنی می‌باشند، در کرمانشاه انجام شده است.

قنبری تاکید کرد: طی سال جاری خوشه صنعتی محصولات بتنی و مصالح ساختمانی در استان شناسایی و به این ترتیب تعداد خوشه‌های شناسایی و اجرا شده به ۹ خوشه می‌رسد.

به گفته قنبری، فرآیند توسعه هر خوشه صنعتی به طور معمول دو تا سه سال به طول می‌انجامد که بر همین اساس خوشه صنعتی محصولات لبنی که فاز توسعه آن در سال جاری آغاز شده ظرف دو تا سه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه در خصوص مزایای خوشه صنعتی نیز اظهار کرد: در هر خوشه ذی‌نفعان شناسایی شده و فرصت‌ها و تهدید‌ها، چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت ذینفعان مشخص می‌شود.

توسعه خوشه پلی اتیلن از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است.

وی تصریح کرد: در هر خوشه ذینفعان بصورت هم افزایی کار تولید را به پیش می‌برند و با نزدیکی آن‌ها به هم حلقه‌های مفقوده هر خوشه شناسایی شده و این امر موجب می‌شود تا فرآیند تولید با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

به گفته قنبری، وجود خوشه‌های صنعتی فضای رقابتی سالمی را در میان واحدهای تولیدی برقرار کرده و موجب می‌شود تا این واحد‌ها نیازهای تولیدی خود را با سرعت بیشتری تامین کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز