خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کرمانشاه:

جلوی ازدواج که همان سنت الهی است را گرفته ایم

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۳۹

ما علنا با دستان خودمان جلوی سنت الهی که همان ازدواج است را گرفته ایم.

امام جمعه کرمانشاه در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: روز گذشته مصادف با شهادت امام جواد الائمه(ع) بود، امامی که باید ایشان را جزو جوانترین ائمه دانست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما با اشاره زندگی پر خیر و برکت این امام همام، گفت: امام جواد(ع) در طول چند روز بیش از ۳۰ هزار مسئله را در علوم مختلف روزگار خود حل نمودند که این نشان دهنده جایگاه والای این حضرت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: امروز زندگی بشری پر از تضادها و اختلافات است و باید اذعان کرد که زندگی کنونی به هیچ وجه در مسیر میل و علاقه ما حرکت نمی کند، لذا باید با تقوا و صبر را در مقابل ناملایمتی های روزگار قرار بگیریم.

آیت الله علما با اشاره به اینکه دین اسلام اهمیت و جایگاه بسیار ویژه ای را برای صبر قائل شده است، تاکید کرد: در قرآن کریم بیش از ۷۰ مورد کلمه صبر آمده است که این نشان می دهد که خود صبر حل کننده بسیاری از مشکلات و مصائب زندگی بشری است.

وی در ادامه به نقش تقوا در زندگی انسانها اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از مشکلات جامعه را خود ما می سازیم و امروز اگر می بینیم که بسیاری از دختران و پسران در امر ازداوج مشکل دارند این خود نشات گرفته از همین سختگیری هاست.

امام جمعه کرمانشاه افزود: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که باید زمینه های ازدواج آسان را در جامعه مهیا کنیم و پدر و مادرها از سختگیری های بی مورد دوری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پدران و مادران باید سنجیده تر در این زمینه عمل کنند، گفت: ما علنا با دستان خودمان جلوی سنت الهی که همان ازدواج است را گرفته ایم.

وی در ادامه به هزینه های میلیونی برخی از ازدواج ها و عروسی ها در کشور و استان اشاره کرد و بیان داشت: باید خانواده ها در ازدواج تدین، تعهد و… زوجین را مدنظر داشته باشند و پول و دارایی را تنها مدنظر نداشته باشند.

آیت الله علما تاکید کرد: امروز می بینیم که بسیاری از گرفتاریهای اجتماعی ما نشات گرفته از نبود ازدواج های آسان در جامعه است که این مهم باید سریعا حل و برطرف شود.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه مهریه های بالا در زندگی هرگز خوشبختنی نخواهد آورد، گفت: در قرآن کریم مرد و زن برای آرامش و به نوعی لباس و پوشاننده همدیگر بیان شده اند که این نشان می دهد که اصل مهم و ابتدایی برای ازدواج باید تعهد، تقوا و تدین طرفین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به پنجم مهرماه سالروز شکسته شدن حصر آبادان، گفت: تمامی نیروهای موجود، اعم از بسیجی، جهادگر، سپاهی و ارتشی در کنار هم در هشت سال دفاع مقدس رشادت ها و ایثارگری های بسیاری از خود نشان دادند که اگر امروز این اقتدار را در کشور می بینیم این خود نشات گرفته از قدرت و توان بالای نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به دیدار رییس جمهور ایران با نخست وزیر انگلستان اشاره کرد و افزود: اگر نخست وزیر انگلیس بعد از دیدار با دکتر روحانی اینگونه بازی در می آورد این نشان دهنده قدرت ایران در منطقه و دنیاست که این اقتدار استعمارگران و مستکبران را به نوعی، سردرگم کرده است.

وی در ادامه به دیدار فرمانداران و.. نیروی های مسلح با مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح، هشت سال دفاع مقدس را مایه آبرو و اقتدار نظام دانسته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز