خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه:

رزمایش مدیریت بحران در بافت فرسوده شهری کرمانشاه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۳۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از برگزاری رزمایش مدیریت بحران در بافت فرسوده این شهر خبر داد.

ششمین جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با حضور مدیرکل مدیریت بحران و همه دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان عضو کار گروه به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین رزمایش بزرگ مدیریت بحران با شکلی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته امروز در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در این نشست بیان کرد: یکی از شاخص‌ترین مراحل مانور مدیریت بحران امداد و نجات است.

عادل شفیعی تصریح کرد: نقش همه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری رزمایش مدیریت بحران مانند قطعات پازل هستند و اگر یکی از دستگاه‌ها حضور نداشته باشد پازل کامل نمی‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش‌های متعدد باعثمی‌شود افراد برای رویارویی با بحران آمادگی بیشتری پیدا کنند، اظهار کرد: امسال و در هفته کاهش بلایای طبیعی می‌خواهیم رزمایش متفاوت‌تر و کامل تری را نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنیم و این جز با همکاری و حضور به موقع همه دستگاه‌های اجرایی امدادرسان میسر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر یکی از دستگاه‌ها نباشد، رزمایش به طور کامل برگزار نمی‌شود و هر دستگاهی وظایف خاص خود را دارد که هر یک در جایگاه خود بهترین امداد رسان هستند زیرا نیروهای عملیاتی همه آموزش‌های لازم را فرا گرفته و مهم‌تر اینکه در بحران و یا حوادثمختلف شرکت کرده و تجربیات لازم و کافی را به دست آورده که استفاده از این تجربیات می‌تواند به تکامل بیشتر مانور کمک کند.

شفیعی با اشاره به اینکه امسال رزمایش مدیریت بحران در بافت فرسوده شهری برگزار می‌شود، گفت: مهم‌ترین دلیل انتخاب بافت فرسوده شهری برای برگزاری رزمایش مدیریت بحران آشنایی مردم ومخصوصا دستگاه‌های خدمت رسان در مواقع بحران است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته رزمایش را در محیط بسته خالی از سکنه و دور از شهر برگزار می‌شود که به گونه‌ای مصنوعی بود اما امسال با انتخاب مکانی که در آن مردم حضور دارند وجزء مسیرهای اصلی شهر است قطعا رزمایش بسیارطبیعی‌تر برگزار می‌شود البته مهم‌ترین مسئله این است که دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران بدست می‌آورند.

در ادامه جلسه مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بیان کرد: برگزاری رزمایش در هفته کاهش بلایای طبیعی بهانه‌ای بیش نیست هدف اصلی توانمند سازی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های امداد رسان است زیرا استان ما جزء استانهای حادثه خیز کشور می‌باشد و باید یاد داشته باشیم که حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند.

حسین باباجانی افزود: با برگزاری رزمایش‌های متعدد می‌خواهیم فرصت‌های بیشتری را برای ایجاد ارتباط و آموزش در راستای بالا بردن آگاهی همه اقشار جامعه بدست آوریم.

وی حضور و نقش مردم در برگزاری رزمایش را مهم‌ترین عامل دانست و اظهار کرد: بدون حضور مردم هیچ دستگاهی نمی‌تواند رزمایش برگزار کند و باید بصورت ویژه، عملیاتی، واقعی و جدی به آن بپردازیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه چند نکته مهم را ضروری دانست و افزود: برای برگزاری مانور پیش رو هر دستگاهی فعالیت و عملکرد خود را در مانورهای گذشته بررسی کرده و اشتباهات صورت گرفته را شناسایی کند، همچنین از اشکالات و خلا‌ها به عنوان تجربه استفاده نمایند که این کار باعثمی‌شود رزمایش بهتر و کامل‌تر برگزار شود.

باباجانی اظهار داشت: در این رزمایش باید لحضه به لحظه اقدامات توسط ناظرین ثبت شود و در پایان مانور اطلاعات بدست آمده را در اختیار یکدیگر قرار دهند تادستگاه‌ها با قابلیت‌های مختلف آشنا شوند ودر زمان ضرورت به عنوان تجربه استفاده کنند.

وی به نقش روابط عمومی‌ها در این مانور اشاره کرد و گفت: رزمایشی که برگزار می‌شود یک سرمایه عظیم است و این سرمایه تنها در قالب مستند سازی مشخص می‌شود. روابط عمومی‌ها و دستگاه‌های امداد رسان باید در برگزاری مانور از جدید‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده کنند.

مدیر کل مدیریت بحران در پایان خاطر نشان کرد: فرماندهی رزمایش ستادی و میدانی است که بخش ستادی آن به عهده استانداری و در بخش میدانی مردم حضور دارند که این مانور قابلیت آموزش چهره به چهره را برای افراد دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز