خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

همه بخش‌های بیمارستانی در کرمانشاه با کمبود نیرو مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۰۰

در حال حاضر به شدت در همه بخش‌های درمانی و بیمارستانی استان کرمانشاه با کمبود نیرو مواجه هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نظام سلامت، انقلاب بزرگی در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود که تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم کسی جرات ورود به این حوزه و عملی کردن چنین طرحی را نداشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنای از کرمانشاه، دکتر حسین کریم با اشاره به نتایج مثبت طرح از جمله کاهش پرداخت هزینه‌های درمان از جیب مردم، عنوان کرد: حداقل نتیجه مثبت طرح افزایش رضایتمندی مردم از ارائه خدمات درمانی است.

وی هدف اصلی طرح را تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تاکید ایشان بر کاهش هزینه‌های درمانی مردم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این امر محقق شد و در حال حاضر مردم که تاپیش از این ۷۰ درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کردند در شهر‌ها تنها ۱۰ درصد و در روستا‌ها ۵ درصد هزینه‌های درمان را برای بیماران بستری خود پرداخت می‌کنند.

کریم با اشاره به اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در سال گذشته، عنوان کرد: هنوز تمامی بسته‌های طرح اجرایی نشده و به تدریج بسته‌های مختلف طرح اجرا می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش بار درمانی بیمارستان‌ها با اجرایی شدن این طرح عنوان کرد: در حال حاضر به شدت در همه بخش‌های درمانی و بیمارستانی استان کرمانشاه با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: کاهش هزینه‌های درمان اقبال عمومی در مراجعه به بیمارستانهای دولتی را رقم زده و این امر موجب شده تا کمبودهای گذشته بیش از پیش خود را نشان دهد.

کریم از برنامه ریزی در جهت افزایش و تقویت کیفی و کمی نیرو و پرسنل دانشگاه در همه بخش‌ها خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه در سالهای گذشته باید مجوز استخدام نیرو گرفته می‌شد، اما به هر دلیل این کار صورت نگرفته و در حال حاضر دنبال گرفتن مجوز استخدام نیرو هستیم.

وی با اشاره به استخدام ۲۱۵ پرستار در سال جاری عنوان کرد: با استخدام این تعداد باز هم کمبود نیرو احساس می‌شود و پیگیر این مسئله هستیم.

وی به کمبود شدید متخصص و فوق تخصص در استان نیز اشاره و تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر جذب کم نیروهای متخصص و فوق تخصص در استان، متخصصان موجود نیز به دلایلی از جمله عدم اهمیت به جایگاه آن‌ها و اعتبار ندادن به آن‌ها از این استان فراری شده‌اند.

وی اظهار کرد: دانشگاه در حال حاضر با بحران جدی در این زمینه مواجه است و کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در مرکز استان و به ویژه شهرستان‌ها به شدت احساس می‌شود.

وی از تلاش برای ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در استان و به ویژه در شهرستان‌ها خبر داد و اظهار کرد: ظرف دو تا سه ماه آینده متخصصان شهرستان‌ها را تکمیل کرده و با دادن امتیازاتی مقدمات ماندگاری آن‌ها را فراهم می‌کنیم.

کریم عنوان کرد: در حال حاضر طرح ماندگاری ۶۰ پزشک متخصص در شهرستان‌ها و نیز مقیم کردم ۷۳ پزشک متخصص در سطح استان را در دستور کار داریم.

کریم در ادامه بسته طرح تحول نظام بهداشت را یکی از بخش‌های طرح تحول نظام سلامت عنوان و تصریح کرد: این طرح تا پایان سال در کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: بخش بهداشت دهان و دندان نیز یکی از زیر شاخه‌های این بسته است که با اجرایی شدن آن خدمات بهداشت دهان و درمان نیز در کشور و به تبع آن در استان افزایش می‌یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از اجرایی شدن بسته بیماران خاص و صعب العلاج در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این بسته از طرح تحول نظام سلامت در راستای ارتقاء خدمات به این بیماران و رفع عمده مشکلات درمانی آن‌ها در حال برنامه ریزی است که در آینده‌ای نزدیک وارد فاز اجرایی خواهد شد.

کریم تامین دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی در بیمارستان‌ها را یکی از مزایای مهم طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: در این طرح، شرایط به گونه‌ای فراهم شده که نیاز نباشد بیمار برای تهیه دارو و تجهیزات درمانی مورد نیاز خود به خارج از بیمارستان رفته و هزینه‌های گزاف پرداخت کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: داروخانه‌های شبانه روزی در بیمارستان‌ها فعال بوده و تمام دارو و ملزومات مورد نیاز بیماران را فراهم می‌کنند، مگر در مواردی که کمبود برخی اقلام دارویی سراسری بوده که این موارد هم بصورت مقطعی و در مورد بیماران خاص و صعب العلاج وجود داشته است.

وی همگانی شدن طرح بیمه پایه را نیز از جمله اقدامات مثبت انجام گرفته همگام با اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: متاسفانه درصد قابل توجهی از مردم فاقد هرگونه بیمه پایه بودند که خوشبختانه در طرح تحول نظام سلامت این مسئله نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود ۱۷۰ هزار فرد فاقد بیمه در استان عنوان کرد: خوشبختانه از این تعداد تاکنون ۱۲۰ هزار نفر دفترچه بیمه گرفتند و به تدریج مابقی افراد نیز بیمه خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش بار بیماران بیمارستانهای دولتی، از کمبود جدی تخت‌های بیمارستانی و امکانات سخت افزاری در استان خبر داد و اظهار کرد: این امر موجب شده تا نیاز به احداثیک بیمارستان دیگر در کرمانشاه به شدت احساس شود.

وی تصریح کرد: در همین زمینه پیگیر احداثبیمارستان ۵۴۰ تختخوابی هستیم و امیدواریم با هماهنگی و همکاری مسئولین و نمایندگان استان و نیز مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتوانیم امسال شاهد کلنگ زنی این بیمارستان باشیم.

وی اظهار کرد: با ساخت این بیمارستان علاوه بر تقسیم بار بیماران مراجعه کننده در بیمارستانهای دولتی استان می‌توان برنامه ریزی برای افزایش و راه اندازی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی جدید در استان را در دستور کار قرار داد.

کریم خاطر نشان کرد: با راه اندازی این بیمارستان و راه اندازی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی جدید در آن قطعا کیفیت خدمات به بیماران تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای افزایش امکانات سخت افزاری بخش درمان از راه اندازی کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) در سال آینده خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز