خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمانشاه:

۱۰ درصد خالص یارانه به بیماران صعب العلاج و سرطانی اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۹۲

ده درصد خالص یارانه نیز با مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان نیز به بیماران صعب العلاج و سرطانی اختصاص و مصوب شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مراسم بزرگداشت روز پزشک که در تالار انتظار برگزار شد با اشاره به اهمیت و قداست جایگاه پزشک در جامعه، افزود: پزشکان امین ناموس مردم هستند بنابراین باید با وجدانی آگاه به امر طبابت مردم بپردازند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، محمد رزم طبابت و طبیب را از ارکان مدنیت دانست و اظهار کرد: شاخص‌های توسعه به سه موضوع امنیت، بهداشت و آموزش بستگی دارد.

رزم در ادامه گفت: باید قطبیت پزشکی استان را حفظ کنیم و با ایجادگردشگری سلامت جایگاه واقعی استان را به عنوان استان پنجم کشور احیا کنیم.

محمد رزم در ادامه گفت: کرمانشاه دروازه ورودی غرب کشور است و به دنبال مطالبات بحق استان در مجلس هستیم بیمارستان ۲۵۰ تخت خواب و بیمارستان بین المللی از جمله آن‌ها است.

وی گفت: در لایحه بودجه ۹۳،۲۴ هزار میلیارد تومان بودجه وزارت بهداشت تصریح شده بود که علاوه بر آن ۹ هزار میلیارد تومان نیز در قالب بیمه سلامت به وزارت بهداشت اختصاص و مصوب شد.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: همچنین از محل عوارض بر قیمت سیگارخارجی ۴۰ درصد، سیگارهای محصول مشترک ۳۰ درصد و تولیدات داخلی ۲۰ درصد که جمعا ۱۸۰ میلیارد تومان می‌شد به حوزه سلامت در راستای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی تعلق گرفت و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از محل حق جذب به پرسنل وزارت بهداشت اختصاص داده شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان از دیگر مصوبات مجلس در حوزه سلامت را افزایش ۶۰ درصدی بیمه سلامت دانست و گفت: ده درصد خالص یارانه نیز با مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان نیز به بیماران صعب العلاج و سرطانی اختصاص و مصوب شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در مجلس تصویب شد، اضافه کرد: هم اکنوت بصورت پایلوت این طرح در دو استان کشور در حال اجرا است.

رزم در پایان تصریح استفاده از هلیکوپترهای اورژنسی نیز از دیگر برنامه‌ها مصوب و اجرایی شده در حوزه سلامت است که در سطح کشور ۱۵ اورژانس هوایی بصورت اجاره‌ای به مردم در تصادفات جاده‌ای ارائه خدمت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز