خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه:

بخش اعظمی از فرآورده‌های دامی و گوشتی کشور توسط عشایر تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۱۱

در حال حاضر کرمانشاه یکی از استان‌های مطرح در حوزه عشایر در کشور است و آمارهای موجود نشان می‌دهد که بخش اعظمی از تولیدات دامی و گوشتی، توسط همین عشایر تولید می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه صبح چهارشنبه، به همراه معاونین و رئیس امور عشایری اسلام آباد غرب از عشایر روستای چقاکبود این شهرستان بازدید به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در اسلام آبادغرب، در این دیدار مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، بیان داشت: به فرموده امام خمینی(ره) عشایر ذخائر انقلابند و ما افتخار می‌کنیم که در سنگر خدمت به این قشر زحمتکش و مولد جامعه هستیم

علی اشرف آزادی گفت: در حال حاضر کرمانشاه جزو یکی از استانهای مطرح در بحثعشایر در کشور است و آمارهای موجود نشان می‌دهد که بخش اعظمی از تولیدات دامی و گوشتی توسط همین عشایر تولید می‌شود.

وی بیان داشت: این اداره کل و دیگر مسئولان به صورت منظم مشکلات و نارسایی‌های جامعه عشایری استان کرمانشاه را رصد می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه عنوان داشت: انشاالله در مورد رفع مشکلات عشایر این منطقه از جمله احداثسیل بند در محل جریان آب در فصول بارندگی تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امور عشایری شهرستان اسلام آبادغرب نیز انتظار همکاری بیشتر با مردم این روستا را داریم، اظهار داشت: کمک به مردم عشایر و روستایی از وظایف مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

در ادامه این دیدار، صیادی عضو شورای اسلامی روستا، گزارشی از روستای چقاکبود ارائه کرد و اظهار داشت: روستای چقاکبود دارای ۲ هزار نفر جمعیت و ۵۰۰ خانوار می‌باشد که ۶۰ خانوار عشایر کوچرو دارد.

وی با اشاره به اینکه عشایر این روستا دارای بیش از ده هزار راس دام هستند، تاکید کرد: این عشایران از ایل «سیاه سیاه» کلهر هستند و محل قشلاق این خانواره‌ها، مناطقی از گیلانغرب، سومار، نفت شهر، مهران و دهلران است و در فصل بهار به کوه‌ها و مراتع اطراف روستای مذکور کوچ می‌کنند.

عضو شورای اسلامی روستا گفت: عمده مشکلات این عشایران را باید سختی راه دسترسی به چراگاه‌ها دانست که به دلیل گذر از میان(تنگ کنر) سخت و صعب العبور است و در سالیان گذشته منجر به ۴ فقره تصادف به وسیله تراکتور حامل تانکر آب در این گذرگاه بوده‌ایم.

وی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات مردم این روستا، موضوع آبهای روان است که در پاره‌ای از اوقات به ویژه فصول بارندگی مشکلات بسیاری برای منازل روستایی به دنبال می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز