خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت خبر داد:

۶۰ تا ۹۰ درصد از مبتلایان به بیماری «ابولا» به کام مرگ می‌روند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۲۵۰

ر روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد شیوع بیماری ویروسی «ابولا» در برخی از کشورهای آفریقایی و حتی همسایه بوده‌ایم.

دکتر محمدمهدی گویا در جمع خبرنگاران کرمانشاهی اظهار داشت: در روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد شیوع بیماری ویروسی «ابولا» در برخی از کشورهای آفریقایی و حتی همسایه بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه تمامی تمهدیدات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری «ابولا» در کشور اندیشیده شده است و بعید به نظر می‌رسد که این بیماری بتواند وارد مرزهای ایران شود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت و درمان افزود: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گزارشی از ابتلا هموطنان به این بیماری ویروسی در کشور گزارش نشده است.

گویا عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های بیماری ابولا این است که در صورت ماندگاریش، وضعیت پیچیده تری به خود می‌گیرد و در حال حاضر تعداد مبتلایان به این بیماری در کشورهای لیبریا، گینه و سیرالئون افزایش داشته است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وضعیت شیوع این بیماری در کشورهای غربی قاره آفریقا باعثشده که سازمان بهداشت جهانی در این کشور‌ها حالت فوق العاده اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی کشورهای دنیا، حتی ایران باید در بالا‌ترین سد آمادگی برای مبارزه با این بیماری خطرناک باشند، اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور در مبادی ورودی همانند فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافری در کشور، اطلاع رسانی‌های کافی با نصب بنر‌ها و… به مسافران انجام شده است.

گویا گفت: وزارت بهداشت و درمان برای جلوگیری از ورود این بیماری به کشور، افرادی را که از کشورهای آلوده به بیماری ابولا وارد ایران می‌شوند، تحت مراقبت و معاینه کامل قرار می‌دهد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از ویژگی‌های بیماری آبولا این است که بیش از ۶۰ تا ۹۰ درصد از مبتلایان خود را به کام مر گ می‌فرستد.

گویا تاکید کرد: تاکنون بیش از هزار نفر از ۱۷۰۰ مبتلا به بیماری ابولا در کشورهای آفریقایی جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری قابل سرایت می‌باشد و معمولا از طریق ترشحات و خون انسان و یا حیوان منتقل می‌شود، گفت: ویروس این بیماری بعد از ۴۸ ساعت تا ۲۱ روز بعد از ورود به بدن شخص بیمار علایم خود را نمایان می‌کند.

گویا، خونریزی، نارسایی کبد و کلیه را از علایم بیماری ابولا عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز