خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه:

مدرک‌گرایی از مشکلات مهم ما در بحثاشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۳۶۶

یکی از مشکلات ما در کرمانشاه در بحثاشتغال، گرایش افراد به مدرک گرایی به‌جای مهارت گرایی است که این را باید یکی از عوامل افزایش بیکاری در این استان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: پیش از ظهر سه شنبه در نشست با عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز اگر جامعه به دنبال کسب ثروت و سرمایه است باید مقوله دانش را به بحثآموزشهای فنی و مهارتی همسو و همسان کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، داود ناصری امید گفت: امروز دغدغه اصلی خانواده‌ها و اولیا، بیکاری فرزندان است، لذا می‌توانیم با ارائه آموزش‌های مهارتی لازم زمینه و بستر اشتغال را برای افراد جویای کار در استان مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیکاری خود زمینه ساز دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی است، افزود: ما باید کارآفرینان را از هر طریق ممکن حمایت کنیم، زیرا فرد کارآفرین نه تنها برای خود ایجاد کار می‌کند، بلکه زمینه‌های اشتغال دیگران را نیز فراهم می‌آورد.

ناصری امید تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در کرمانشاه در بحثاشتغال، گرایش افراد به مدرک گرایی بجای مهارت گرایی است که این را باید یکی از عوامل افزایش بیکاری در این استان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه ۲۲ مرکز دولتی توسط این اداره کل در بحثارائه آموزشهای مهارتی در سطح استان فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۹۲ مربی رسمی و پیمانی کار آموزش را در این مراکز بر عهده دارند.

وی بیان داشت: تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در استان کرمانشاه ۴۵۰ مرکز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز