خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

بحثنیروگاه‌های حرارتی و آبی را در استان کرمانشاه مد نظر داریم

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۱۳۸

طرح‌های تولید برق جدید برای استان کرمانشاه در دست اقدام است و بحثنیروگاه‌های حرارتی و آبی را نیز مد نظر داریم.

وزیر نیرو در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که شامگاه دوشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آب یکی از عوامل زیرساختی مهم در کشور است و در استان کرمانشاه که یکی از قطب‌های مهم کشاورزی به شمار می‌رود، قطعا حساسیت آب بسیار بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، حمید چیت چیان گفت: موضوع منابع آبی غرب در شورای عالی آب مورد بررسی قرار گرفت و منجر به پیشنهاداتی شد که مورد توافق رئیس جمهور قرار گرفته و با نظر رهبری به تصمیمی در سطح ملی تبدیل شده است. اعتبارات خاصی در سطح ملی به کرمانشاه تخصیص یافته که امیدواریم با اجرای کار‌ها و تسریع در آن تا ۴ سال آینده شاهد تحول اساسی در کرمانشاه باشیم.

وی افزود: تاکنون ۲۵ هزار هکتار شبکه اصلی و فرعی آبرسانی در استان اجرا شده که از رهگذر طرح‌های برنامه‌ریزی شده ۱۲۰ هزار هکتار به شبکه آبیاری این استان اضافه خواهد شد و این شش برابر موجودی کنونی است.

وی افزود: بنا نیست منابع آبی که تامین می‌شود چون گذشته مصرف شود، توسعه سد‌ها در چهارچوب برنامه‌ منطقه‌ای صورت گرفته است. در کنار احداثسد‌ها و شبکه‌ها بحثصنایع تبدیلی و تولید محصولات با ازرش افزوده مد نظر است که روانه بازار شود و این یک توسعه همه‌جانبه را برای استان نوید می‌دهد.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: با پیگیری مسئولین و نمایندگان استان کرمانشاه و با کمک‌هایی که وزارت نیرو و جهاد کشاورزی می‌کنند امیدواریم شاهد تحول همزمان با احداثسد‌ها و شبکه‌های اصلی و فرعی که وزارت نیرو انجام می‌دهد باشیم.

وی افزود: این بحثبه صورت خاص از پشتیبانی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاونت ایشان آقای دژپسند و هم‌چنین صندوق توسعه ملی برخوردار بوده و همه با توجه به فعالیت‌ها و با هدایت معاون اول رئیس جمهور و همت دولت امیدواریم کار اساسی در کشور انجام شود.

این مسئول گفت: طرح‌های تولید برق جدید برای استان کرمانشاه در دست اقدام است و بحثنیروگاه‌های حرارتی و آبی را نیز مد نظر داریم. امیدواریم با این دو زیر ساخت اساسی(آب و برق) شاهد تسهیل توسعه صنعتی و کشاورزی استان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز