خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه:

نیاز بیماران به گروه‌های منفی خون در کرمانشاه بالاست

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۲۴۰

در حال حاضر نیاز بیماران به گروه‌های منفی خون در استان کرمانشاه و دیگر نقاط کشور بسیار است، لذا از شهروندانی که در این زمینه قادر به اهدای خون هستند درخواست داریم که بیماران نیازمند را در این زمینه یاری کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه به مناسبت هفته انتقال خون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خون یکی از منابع مهم و حیاتی برای انسانهاست، به همین منظور مبحثاهدا و انتقال خون در جوامع بشری حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، ابراهیم سلطانیان با اشاره به اینکه بانوان کرمانشاهی از عمده اهداکنندگان خون در این استان هستند، گفت: در حال حاضر سه مرکز ثابت در کرمانشاه کار خونگیری و انتقال خون از اهداکنندگان این مایه حیاتی را در این شهر انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این سازمان به دنبال ایجاد مراکز ثابت انتقال خون در سطح شهرستان‌های استان هستیم، تاکید کرد: در حال حاضر تنها در قصرشیرین مرکز ثابت انتقال خون وجود دارد و خونگیری در دیگر شهرستان‌های استان کرمانشاه، توسط پایگاه‌های سیار انجام می‌شود.

سلطانیان در ادامه به برنامه‌های هفته اهدا خون در استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: شعار امسال هفته اهدا خون، «۴۰ سال همراهی، ۴۰ میلیون اهدا خون، تداوم بی‌کران زندگی است» است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اظهار داشت: در سیزدهم مردادماه این سازمان از افرادی که بیش از چهل بار اقدام به اهدا خون در استان کرمانشاه کرده‌اند، تقدیر و قدردانی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه روز ۱۴ مردادماه جاری از هنرمندان و فعالان فرهنگی که اهدا کننده خون هستند، تقدیر خواهد شد، افزود: در حال حاضر نیاز بیماران به گروههای منفی خون در استان کرمانشاه و دیگر نقاط کشور بسیار است، لذا از شهروندانی که در این زمینه قادر به اهدای خون می‌باشند درخواست داریم که بیماران نیازمند را در این زمینه یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز