خبرگزاری کار ایران

مشکل جمع آوری زباله در اسلام آباد غرب؛

فرصت مناسب شورای شهر اسلام آبادغرب برای عمل به وعده‌هایش / مجوزهایی که خاک می‌خورند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۳۰۴

جمعیت شهر اسلام‌آباد غرب روزانه بین ۸۰ الی ۹۰ تن زباله تولید کرده که دفع این زباله‌ها و پسماندهای شهری امروزه به مشکل و معضلی اساسی برای شهر تبدیل شده است.

شهرستان اسلام آباد غرب دارای ۱۵۰ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد قریب ۹۷ هزار نفر در شهر اسلام‌آباد غرب زندگی می‌کنند. جمعیت شهر اسلام‌آباد غرب روزانه بین ۸۰ الی ۹۰ تن زباله تولید کرده که دفع این زباله‌ها و پسماندهای شهری امروزه به مشکل و معضلی اساسی برای شهر تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اسلام آباد غرب، در حال حاضر به دلیل نبود کارخانه بازیافت، پسماندهای شهری در منطقه‌ای در نزدیکی گردنه حسن‌آباد و در مجاورت چند روستا دفع می‌شود که این موضوع موج عظیمی از نارضایتی را برای اهالی روستاهای مجاور به وجود آورده است.

فرماندار اسلام آباد غرب نیز طی بازدیدی از محل دفن زباله‌های شهری اسلام آباد غرب محل دفن زباله‌ها را نامناسب عنوان کرد و اظهار داشت: در اسرع وقت باید برای دفن بهداشتی زباله‌ها شهرداری با انتقال خاک به محل، دفن را به صورت کامل انجام دهد.

کرم محمدی گفت: موضوع راه اندازی طرح بیوکمپوست یا بازیافت زباله را با جدیت دنبال می‌کنیم و مکاتباتی در این راستا با مقامات ارشد کشور و استان داشته‌ایم و اعتقاد دارم بحثدفن زباله به چنین شکلی قابل قبول نیست.

وی گفت: آثار مخرب دفن زباله‌ها قطعا در آینده نزدیک محیط زیست و سلامت ساکنین اطراف این محل را به خطر می‌اندازد، اما با توجه به اینکه برای راه اندازی طرح بیوکمپوست نیازمند زمان هستیم در حال حاضر باید همه ادارات همکاری لازم برای دفن بهداشتی زباله شهر را با شهرداری داشته باشند.

اما با وجود نارضایتی گسترده مردم و مسئولین از نحوه دفن زباله‌ها در اسلام آباد غرب و نیاز ضروری شهرستان به کارخانه بازیافت از سال ۱۳۸۷ و علی رغم دریافت مجوز‌های مربوطه احداثاین طرح به دلیل عدم همکاری بانک عامل، تاکنون راکد مانده است.

طرح بازیافت زباله که یکی از ضروریات برای شهرستان اسلام آباد غرب است با برآوردهای صورت گرفته امروز نیاز به ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت احداثدارد که بخش خصوصی به دلیل نیاز بالای سرمایه اولیه قادر به احداثاین سایت نیست و برای احداثاین پروژه باید شهرداری خود وارد عمل شود که ورود شهرداری نیز نیازمند تصویب اعتبار در کارگروه برنامه ریزی استانداری است.

از آنجاکه در گفتار اعضای شورای شهر، سوق دادن شهرداری به سمت درآمد زایی نیز مد نظر است و کارخانه بازیافت نیز می‌تواند منبع درآمد مناسبی برای شهرداری باشد، لذا پیگیری‌های اعضای شورای شهر نیز در این میان می‌تواند عینیت بخشیدن به وعد‌ه‌هایشان باشد. امیدواریم مسئولین شهرستان به خصوص اعضای شورای شهر و شهرداری هر چه زود‌تر اقدامات اساسی خود را در راستای رفع مشکل جمع آوری و دفن پسماند‌ها و زباله‌های شهری انجام دهند. از شورای برنامه ریزی استانداری نیز انتظار می‌رود تصویب اعتبار برای ان طرح را به سرانجام برساند، چرا که قریب ۶ سال است مجوزهای این طرح خاک می‌خورد، در حالی که مردم منطقه حسن آباد هنوز از بوی تعفن زباله‌ها رنج می‌برند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز