خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه:

صرافی‌های شخصی در مرزهای کرمانشاه دولتی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۲۰

هم اکنون صرافی‌های مرزی در استان کرمانشاه همگی شخصی و خصوصی هستند، اما با پیگیری انجام شده، ظرف چند روز آینده مجوزهای لازم از سوی بانک‌ها داده خواهد شد تا صرافی‌های وابسته به بانک‌ها در مرز‌ها راه اندازی شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: راه اندازی بازارچه تیله کوه در افزایش صادرات استان موثر خواهد بود که با اقدامات خوبی که در این راستا صورت گرفته امیدواریم این بازارچه به زودی راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از استان کرمانشاه، کیوان کاشفی گفت: دوبانده کردن مسیر ترانزیتی و مسافر استان تا مرز پرویزخان، راه اندازی بازارچه سومار و راه اندازی راه آهن کرمانشاه هم از اقدامات بلند مدتی است که در تحقق اهداف صادراتی استان موثر است.

وی ایجاد تسهیلات گمرکی برای واحدهای صنعتی فعال و نمونه و بازرگانان خوشنام و تلاش برای اجرایی شدن موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای کالا بین دو کشور و حمل یکسره کالا را در دستیابی به صادرات ۱۰ میلیارد دلاری موثر دانست.

کاشفی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در بحثصادرات با آن مواجه هستیم مشکلات مالی و بانکی است، به صرافی‌های مرزی اشاره کرد و گفت: هم اکنون صرافی‌های مرزی همگی شخصی و خصوصی هستند، اما با پیگیری انجام شده، ظرف چند روز آینده مجوزهای لازم از سوی بانک‌ها داده خواهد شد تا صرافی‌های وابسته به بانک‌ها در مرز‌ها را اندازی شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه افزود: مشکلاتی برای صادرات نخود وجود داشت که خوشبختانه با پیگیری‌های شورای ملی نخود و جهاد کشاورزی این مشکل مرتفع شده و بزودی تعرفه صادراتی نخود حذف خواهد شد.

کاشفی گفت: امیدواریم هر چه زود‌تر مشکل ممنوعیت صادرات دام زنده برطرف شود، چرا که فصل بهار برای پرورش دام و صادرات آن بسیار مناسب است.

رئیس اتاق کرمانشاه عنوان کرد: باید امکان اظهار گمرکی تمامی کالاهای صادراتی در گمرک استان و همچنین امکان افتتاح حساب ارزی برای تجار خارجی در بانک‌های استان فراهم شود تا مشکلات مربوط به حمل و نقل پول برای تجار خارجی حل شود.

کاشفی در پایان به برگزاری نمایشگاه عمومی و تخصصی خارجی با استفاده از یارانه نمایشگاهی در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه‌هایی که سال‌های گذشته برگزار شد، شاهد انعقاد قراردادهای کلانی با طرف عراقی بودیم و در سال جدید هم نمایشگاه‌هایی در قسمت عرب نشین عراق خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز